Ajman!

Av Saraho
30 juli 2016 14:42
Visningar: 776
Hej.
Vi har fått ett intressant jobberbjudane i Ajman, med boende i Dubai eller Ajman. Det väljer vi själva och bekostar själva. Jag hittar extremt lite om Ajman men jag har förstått att det är billigare att leva där än i Dubai. Vi har barn i skolålder så bor gärna hyfsat nära deras skola. Har någon varit i Ajman på semester eller vad som och kan skriva några rader om er upplevelse?
Tack på förhand.

Mvh, Sara
Av Antalya
31 juli 2016 00:24
Hej

Jag har bott ett par månader i Ajman år 2009 - 2010, och har besökt där för en månad sedan. Ajman är ca: 30 minuters resa från Dubai. En stad med ca: 95% lokal och indier, pakistanier som bor där. Finns en del shopping center och där finns en vacker strand.

Från Ajman kan ni åka bara 20 minuter till Dreamland aqua park, se på deras hemsida http://dreamlandaquapark.com/

Ajman är mycket billigare med hyran, En villa kan man hyra bara ca: 100,000 AED per år medan Dubai är dubbla priset.

Det finns Engelska internationell skolan som brukar vara rund 60,000- 70,000 kr. per år per barn. Har man flera barn får man billigare på andra barnen.

Dubai, Sharjah eller Ajman förändrades mycket. Nätterna gäller bara Dubai.

Lycka till
Av Elli73
13 aug. 2016 10:05
Hej Sara!
Vi är också ev påväg ner till Ajman! Vi har också skolbarn, 6 och 7 år. Har du hittat några bra skolor i Ajman eller bra villaområden? Tyvärr hittar man inte mycket om Ajman, de flesta svenskarna verkar bo i Dubai!
Mvh Elinor
Av Saraho
14 aug. 2016 11:20
Tack snälla för svar. Uppskattat och matnyttigt!