Air asia

Av Vigren
7 sep. 2014 19:46
Visningar: 491
Vad blir billigast...boka air asias hemsida eller via typ flygresor?
TACK
Av Hille2
7 sep. 2014 19:48
Air Asias hemsida - alla gånger
Av Vigren
7 sep. 2014 19:55
Ok.Tack

.Finns nåt som heter Jetstar Asia..fick fram bästa tiden vi behöver..Är de bra flyga med???
Av Hawaii
7 sep. 2014 22:15
Jetstar Asia (baserat i Singapore) är ett systerbolag till Jetstar i Australien, och dotterbolag till QANTAS. Definitivt OK att flyga med. Oavsett vilket bolag du väljer, kolla om det är nonstop eller med byte. Med Jetstar Asia har du troligen ett byte i Singapore t.ex.
Av Vigren
7 sep. 2014 22:23
Tack så mycket för alla svar...
Bagage är något man Måste boka och betala till väl på alla?
Av Hille2
8 sep. 2014 09:17
Citerat från Vigren:
Tack så mycket för alla svar...
Bagage är något man Måste boka och betala till väl på alla?
7 kg handbagage brukar man få ta med på AA + handväska/dataväska el liknande. Incheckat bagage tillkommer. Är man flera kan man ju välja att inte ta incheckat bagage till alla, 7 kg är rätt mycket ändå.
Av Sierra
8 sep. 2014 10:02
Det normala är att man får betala för incheckat bagage på lågprisflyg. Handbagage är gratis och där gäller lite olika maxvikter.

På Jetstar får handbagaget väga 10 kg och på AirAsia 7 kg.

Vill du checka in bagage med Jetstar betalar du för 20 kg och med AirAsia gäller detta: vid köp av biljetter betalar du för minimum 15 kg och kan vid bokningen utöka detta med 5 kg + 5 kg osv upp till 30 kg. Om du inte köper denna ev högre bagagevikt vid bokning får du betala extra för varje kg över 15 kg vid incheckning.
Av Vigren
8 sep. 2014 10:58
Tack
Vilket blir billigast jetstar egen hemsida e flygresor ok med?
När man bokat är det nåt måste tänka på? Återbekräfta e annat behöver ?
Av Ziesta
8 sep. 2014 15:03
Ska du flyga inom Asien eller härifrån Europa till Thailand?

När jag reste till Australien i början av sommaren bokade jag via Reseguiden: Gbg-Helsingfors-Singapore-Darwin t/r, med Finnair och Jetstar. Jag köpte ju dock hela sträckan på samma biljett så betalade inget extra för bagage. Jag fick även mat serverad på Jetstar-planet, något som egentligen kostar extra om man köper biljett direkt av Jetstar.
Jag har även flugit med dem flera gånger tidigare, både som del av en biljett med andra bolag, och när jag bokat separat på deras hemsida. Tycker att det är ett helt ok flygbolag.