6h med två mellanstora barn.

Av Orso
3 nov. 2013 15:02
Visningar: 324
Kommer att mellanlanda i hk på vägen över till Melbourne. Jag och barnen har då 6h att slå ihjäl. Läste att det tar 23 min in till hk från flygplatsen. Är det någon ide att göra det. Kan man lämna bagaget på flygplatsen under tiden eller går det att checka in den medan man väntar på nästa flyg? Barnen är 11 och 13 år och jag är själv med dem där.
Av Annl
3 nov. 2013 21:27
Vi åkte inte med denna supersnabba tåglinje men läste att det gick blixtfort att komma in till stan från flygplatsen samt att man kunde checka in till flyget på stationen i stan.

Jag tänker att å ena sidan är ju sex timmar inte så länge om man ska böka med säkerhetskontrollen m.m. och jag tänker å andra sidan att det ju går supersnabbt att ta sig in till stan.

Om jag skulle ställas in för den här valsituationen och tillsammans med två ungdomar skulle jag ta i beaktande hur lång flygresa ni gjort innan, vid vilken tid på dagen/natten ni landar och ungdomarnas "form". Å ena sidan är det ju jättefräckt att få en känsla av Hong Kong (som är en superhäftig stad) men i den andra vågskålen kan man lägga trötta och gnälliga ungdomar och frågan om hur mycket man hinner på de timmarna. Ni bör ju även beakta att ni har en lång flygresa framför er.

Vid en samlad bedömning skulle mitt svar bli att kolla upp om det finns något hotell inne å flygplatsen i HK som man kan hyra för timmar och så ta in där och sova en stund och duscha och ladda för nästa långflyg.