5 fantastiska vandringsdagar i ett hett Österrike!

Av Desires
19 aug. 2015 22:15
Visningar: 1001
Jag har precis sammanställt ett långt inlägg om Österrike och vandringar kring Gasteinområdet. Vi hade en fantastisk tur med vädret (även om det var lite FÖR varmt nere i byarna, men bättre när vi kom upp på högre höjder). Det var så vackert och härligt att vandra i den otroligt fina sommarmiljön där!
Massor med foton blev det naturligtvis också!

Stort Tack "Emanuelsson" för dina tips om vandringsleder i detta område!

Har ni lust kan ni titta in här http://www.desires.se/#post193
19 aug. 2015 22:44
Fantastiska bilder och man önskar man vore med där, så vackert, så friskt och härligt med djur och natur!
Jag känner igen Bad Gastein och Salzburger Hof då jag för länge sedan gick reseledarkurs där. Även Salzburg har jag varit i men det är bergen, kossorna, getterna och sjöarna och naturen som är fantastiska.
Mvh
Av Desires
19 aug. 2015 23:41
Tack Canada2000!
Roligt att du uppskattade bilderna! Ja Alperna på sommaren är verkligen underbart!
20 aug. 2015 08:43
Jättefina bilder! Österrike är ett av mina absoluta favoritställen. Såå vackert!!!
21 aug. 2015 12:44
Kul att läsa!
Var själv i Badgastein och vandrade 2001, men Spiegel See missade vi...det såg fint ut.
Av Desires
21 aug. 2015 21:05
Kul att ni uppskattar mina bilder, Tack! Ja - det är verkligen vidunderligt vackert där!
Gunillad - Spiegel See var sagolikt vacker, det var hotellchefen på vårt hotell
som tipsade oss om den sjön (som faktiskt är anlagd). Det var hans fru:s favoritställe, sa han!