35 års present till sambon, vart ska man weekend resa i december?

7 apr. 2014 13:31
Visningar: 1764
Hej!

Känner mig helt vilsen till att bestämma vilken stad jag ska överraska min sambo att resa till när han fyller 35 år, så jag vänder mig hit då jag hoppas några av er har bra råd och tips.

Min sambo fyller i mitten av december (som kanske inte är den roligaste månaden att åka i) med tanke på att jag hade tänkt mig att åka över en weekend. Men det är ju vid jul så det finns ju självklart mysiga vinterstäder att åka till också, men frågan är vart?

Jag hade planerat att det bara skulle bli han och jag på resan så vi verkligen kan få rå om varandra, därför skulle härliga små krogar eller romantiska miljöer gärna få finnas. Vassa utställningar är även av intresse.

Är det någon som har tips på London , Berlin, eller andra städer här i Europa ?

Tack i förhand!
/Therese Dahlin
Av Zahide
7 apr. 2014 15:44
Jag har varit på ett förlängt veckoslut till Köpenhamn i december och gillade det skarpt, men det var väldigt mycket folk längs med Ströget och alla cafeer var smockfulla (men vi var 6 personer och hade svårt att få ett större bord). Men det finns många mysiga cafeer om man vill gå och värma sig med en glögg.
Ska ni ut och äta på kvällen så lönar det sig kanske att boka bord på förhand. Det hade inte vi gjort och vi hade svårt att få plats någonstans.
Tivoli är också jättemysigt att gå till med sin julmarknad och all fin belysning, men man bör vara varmt klädd.
Av Birgere
7 apr. 2014 19:32
Rostock, Berlin eller Wien för deras julmarknader.
Av Ales
7 apr. 2014 21:48
London är helt fantastisk!!! Edinburgh likaså;) Prag med.... Med härliga julmarknader och massvis med julkänsla!!!!
8 apr. 2014 13:01
Jag tycker London! Snabbt och lätt att ta sig dit och det är jättemysigt där i dec med julskyltningen! Lyxa till det och bo på ett Hilton-hotell, de har suverän frukostbuffé!
8 apr. 2014 13:31
Hej

Varför åka utomlands?
Kan varmt rekommendera Visby under adventstider
Sååå vackert med alla ljus, småbutiker, små mysiga restauranger i de trånga gränderna och de gamla ruinerna med sina ljusspel
Ta ett bubbelbad utomhus på ett av Visbys hotel vid hamnen

Ni kan t ex åka skridskor i ruinen på Stora Torget
skridskor finns att låna