31 Dagar i Thailand. Behövs Visum?

Av Mrsj
5 dec. 2014 22:50
Visningar: 4076
Hej

Jag och min man ska åka till Thailand nu den 15 dec och landar i Thailand den 16 dec. Vi reser hem den 15 januari. Såg då Idag på nån forum att man endast får stanna i Thailand i 30 dagar utan visum men vi kommer att vara där i 31 dagar. Jag bokade biljetten utan att tänka på hur många dagar det var. Måste vi då ansöka om en turist visum för bara 1 dag? Vilket är dagen vi skall resa hem?

Skulle Uppskatta ett snabbt svar av någon som vet, då vi res
Av Mrsj
8 dec. 2014 13:14
Tack för ditt svar.
När jag ringde till allavisum här i Sverige då sa hon att man kan bli nekad till att få kliva på planet om man åker utan visum! Kan det vara så? Det gäller trots allt bara en dag.

Vi landar i Thailand den 16 dec på morgonen och
Vi åket hem med flyget från BKK Tors 15 kl 10.20 på morgonen. Blir så förvirrad av ganska många olika svar.
Uppskattar er svar!
Av Sierra
8 dec. 2014 15:22
Jag tror inte att Alla Visum har koll på att du kan förlänga din vistelse med 30 dagar på plats i Thailand. Detta är nytt sedan 29 augusti 2014. Alltså behöver man inget Visa om man har en returbiljett inom 60 (30 + 30) dagar.

Hur man sedan gör har inte incheckningen i Sverige med att göra. Visst kan man fixa dessa 30 extra dagar på ett Immigration Office och betala 1900 THB men i ert fall skulle jag betala overstay (en dag) med 500 THB i samband med passkontrollen när ni skall åka hem.
Av Mehe
11 dec. 2014 18:46
Har själv råkat ut för liknande. Vårt visa gick ut 24jan men vi valde att åkte hem 27e istället då vi reser på personalplåtar. När vi redan innan den 24e passerade ett immigration office bara för få det rätt gjort i passet, garvade dom och sa: save your money, pay fine in Bkk.. Haha, inte någon som lyfte ett finger eller brydde sig speciellt mkt.