3 veckor i Vietnam

Av Ollet
20 jan. 2015 23:36
Visningar: 782
Tänkte ta ut lite semester och har snöat in mig på Vietnam. Tänkte resa runt slutet av februari och vara borta i drygt 3 veckor.

Börja i söder och ta mig norrut allteftersom?
Platser som jag bör besöka?

Bra dykplatser?

Ös på med tips!

/Olle
Av Daquiri
21 jan. 2015 06:51
Saigon är en trevlig stad. Vi bodde på Eden Saigon hotel som var bra. Gångavstånd till Krigsmuseet, Central postoffice och Reunification palace osv. Vi åkte en dagstur till CuChi- tunnlarna och med en övernattning tilll Mekongdeltat. Flög sen till HoiAn. Väldigt trevlig stad. Bodde på Villa Garden där vi trivdes väldigt bra. Låna cykel på hotellet och cykla runt. Bra strand på Hidden beach. Åkte på en snorklingstur. Du hittar dykfirman nere i Gamla stan. Sydde upp kläder på Kimmys, mycket prisvärt. Vi var i Vietnam i två veckor och älskade det.
Av Ollet
21 jan. 2015 12:43
Nånting man bör ordna innan man kommer till landet? (Visa och flygbiljett givetvis)

Tänkte annars bara boka ett par nätter så jag har någonstans att vila huvudet vid ankomst.
Dvs är tillgängligheten god till boende, utflykter osv under perioden jag tänkt åka.
Thet är väl slut då?

/Olle
Av My53
21 jan. 2015 18:49
Fantastisk mat i Vietnamn! Smaka på deras Pho- soppa! Och som ovan sagt: att cykla ut på landsbygden utanför Hoi An är jättekul. Vi tog en båt från centrum med våra cyklar och kom över till en ö i deltat där vi bla cyklade förbi en skola med nyfikna barn och folk som jobbade på fälten. Riktigt kul!
Skulle gärna åka tillbaka till Vietnamn.