Diskussioner: Tips & råd om Dominikanska republiken

Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
e ticket
Dominikanska republiken Toande, 6 jan. 2025
Senaste svar av Worldofmarie för 1 år sedan
3
är de någon som vet om man måste ha e ticket när man ska till dominikanska republiken, o nån som bott på barcelo bavaro palace i punta cana
Provisoriskt pass???
Dominikanska republiken Xzwzx, 7 jan. 2018
Senaste svar av Birgere för 8 år sedan
12
Hjälp! Finns det någon som åkt till D.P. Med provisoriskt pass??? Eller någon som vet om det är möjligt??? Har bokat en resa till D.P. Det gick ”lite snabbt” hann inte med att ”tänka efter”! Jag vet att passet måste vara giltigt i 6 månader ef. hemresedagen. Mitt pass gäller bara i 5 månader. ...
Bästa tips, Pengar bankomatuttag i Dominikanska Republiken? Hur gjorde ni???
Dominikanska republiken Turbogittan, 2 jan. 2015
Senaste svar av Kricke87 för 9 år sedan
7
Hej! Åker till DR den 19 januari och undrar vilken valuta som är bäst. Ska man ha enbart DOP? Forex tycker att man ska ta ned sig usd och lite dop, men DOP är förbjudet att ta in i landet enligt Tullverket!??!!!!! Har hört att om man använder euro och usd så lurar de en på växlingskursen. ...
Bokad resa men vilken valuta?
Dominikanska republiken Csmh, 23 feb. 2015
Senaste svar av Beccil för 9 år sedan
10
Nu har vi bokat en resa till Dominikanska, så härligt det ska bli! Åker på lördag =) Men vilken valuta bör man ta med sig? I regel vet jag att man tjänar på att använda den inhemska valutan men jag har hört rykten om att man inte får föra in DOP? Hur mycket kan man tänkas behöva om man bor ...
Zika Virus?
Dominikanska republiken Emy85, 30 dec. 2016
Senaste svar av Birgere för 9 år sedan
1
Hej😃 Undrar hur det är med myggor i Puerto Plata?Är det farligt att åka dit nu pga all skriveri om ZikaVirus? Åker den 8/1/2017
Orkanen Matthew
Dominikanska republiken Tessan80, 5 okt. 2016
Senaste svar av Tessan80 för 9 år sedan
2
Hej Onsdag den 12/10 åker jag till Puerto plata. Är någon där nu och vet hur orkanen matthew har drabbat DR? Det pratas mest om Haiti så jag misstänker att dom är hårdast drabbade.
Dominikanska republiken=magsjuka?
Dominikanska republiken Ulrikall, 29 apr. 2016
Senaste svar av Ulrikall för 10 år sedan
5
hej har bokat resa med ving till viva Wyndham dominucis Palace(all inclusive) nästa år med familjen man och två barn då 15 och 10 år.har nu googlat lite på just dominikanska republiken och fått fram till att det är tydligen vanligt med magsjuka/turistdiaree där.jag och maken var till mexico ´för ...
Införsel av alkohol till dominikanska
Dominikanska republiken Morgan49, 16 feb. 2015
Senaste svar av Robbowan för 11 år sedan
3
Undrar om någon vet hur mycket alkohol man får ta med sig in till dominikanska? Har letet överallt på nätet men har inte hittat något om detta. Åker om 1,5 vecka. MVH Morgan
Reseadapter 110 V ?
Dominikanska republiken Turbogittan, 1 jan. 2015
Senaste svar av Turbogittan för 11 år sedan
34
Hej Ska snart åka till Dominikanska republiken för första gången, pirrigt. Har sett att reseadaptrarna är olika. Den ena har två piggar och den andra har tre piggar. Vilken ska jag köpa? Behöver vi vaccinera oss mot något? Tar gärna tacksamt emot goda råd också :) Ser fram emot era ...
Funderar på att åka till Dominikanska republiken i mars 2013
Dominikanska republiken Brigitta, 13 dec. 2012
Senaste svar av Janlahti för 13 år sedan
3
Någon som varit där och kan tala om för- och nackdelar. Var ska man bo? Hur är stränderna? Ska åka med ett barnbarn på 19 månader och hans föräldrar. Vi tänkte åka charter. Alla tips emottages tacksamt.
På frågan om rekommendationer för Västindien/Karibien
Dominikanska republiken Alexkaribien, 16 jan. 2011
Senaste svar av Majskolv för 14 år sedan
7
Fick ett glatt meddelande från en Sara som ville veta mer om Ö-luff i Västindien och generellt. Tänkte att de passade bättre att skriva lite mer publikt. So here goes. Precis hemkommen från Dominikanska och är härligt brun. Dryga 3 veckor har satt sina spår, inte minst i ett stort smile över ...
Välgörenhetsorganisationer dominikanska republiken?
Dominikanska republiken Lipet, 27 maj 2009
Senaste svar av Alexkaribien för 15 år sedan
3
Vilka kan man lita på? Jag var inne och hittade ett gäng, de flesta vill ha pengar men tar även emot skolsaker (papper, pennor, tape etc). Tänkte packa väskan med sådant och ta med men vill ju gärna lämna det till någon seriös organisation. Vi ska bo i Cabarete och åker i januari/februari nästa år. ...
Grand Oasis Marien
Dominikanska republiken Trazzel, 4 sep. 2008
Senaste svar av Kastytis för 17 år sedan
1
Hej Någon som varit där nyligen som kan berätta hur det är nu? Vi var där för tre år sen och åker förm tillbaka nu. Då hette det Marien Coral by Hilton, undrar om det ändrat sig sen det såldes.När vi var där var det helt underbart så man har ju mkt höga förväntningar. Vi längtar tillbaka mvh ...
Domenikanska republiken/ air finland
Dominikanska republiken Trazzel, 16 jan. 2008
Senaste svar av Sugus för 17 år sedan
3
Hej Vi ska åka till dr i dec 08. Vet att apollo kör med air finland nu. Har läst neg om detta flygbolag och vill nu ha in åsikter från personer som rest med dom. Vill gärna ha alla möjliga åsikter. Goda som dåliga
Magproblem?
Dominikanska republiken Eva_a, 10 okt. 2008
Senaste svar av Energi för 17 år sedan
4
Funderar på att ta en sista minuten till DR och i så fall boka ett all inclusive hotell. Hur är det med maten? Klarar man magen eller blir man dålig? Tänkte att det kanske är lite säkrare med all inclusive hotell. Har väldigt dåliga erfarenheter från Tunisien så åker hellre till ett land där maten ...
Orkaner på Dominikanska Republiken ?
Dominikanska republiken Tobbe1978, 26 maj 2008
Senaste svar av Bengtar för 18 år sedan
4
Hej ! Jag tänkte höra om det är någon som vet om det är vanligt att orkaner drabbar Dk på hösten ? Vi ska åka 23 oktober och 2 veckor framåt. Någon som varit där på hösten och upplevt någon orkan ? Tänkte att det blåser väl lite mera än hemma. ;-) Tack på förhand !
Tips om mobilen?
Dominikanska republiken Gatito, 28 jan. 2008
Senaste svar av Puntacana2008 för 18 år sedan
1
Hej! Snart bär det av till Sosúa i Dominikanska, via Landvetter-Paris-New York och Santo Domingo! Jag undrar hur man bäst gör med mobilen. Har en 3G S-E med Telia-abonnemang, och en gammal 2G. När jag var i Ecuador (Quito) så var båda döda... Det hade varit perfekt om jag kunde ta med min gamla ...