3 månader i Florida

Av Nalju
11 feb. 2016 23:00
Visningar: 248
Hej!
Vi är en familj på två vuxna och två barn, barnen kommer vid tidpunkt för resan vara 5 respektive 3 år.

Vi har rest till Florida några gånger och bara älskar det! (Som så många andra:)

Nu har vi pratat om att åka och vara borta i 2-3 månader.

Någon som har erfarenhet av det?
Hyra boende och bil för en sån lång tid.
Områden som passar för barnen.. Osv osv.

Tacksam för svar!
Julia m.familj
Av Birgere
12 feb. 2016 00:02
Låter ju jättehärligt.

Fördela gärna boendet till 3-4 ställen
Se till att ni bor inom en resort där det finns andra barn och saker för barnen att göra, att sitta fast i en förortsvills kan bli ganska trist. Det finns resorts med lägenheter, radhus och villor.
Har ni bostad med egen pool så var supernoga med att kolla hur ni kan vara säkra att barnen inte kan trilla i när ni inte har uppsikt.
Bilhyra..ring Avis, Hetz osv o fråga. Ett annat alternativ kan vara att ni hyr en större bil den dagen ni gör förflyttningar mellan bostäderna och har en mindre o billigare bil på varje ort.

när hade ni tänkt att åka?
Av Nalju
12 feb. 2016 08:29
Tack för svar! :)

Har du några tips var vi kan hitta en sådan resort? Var något sådant jag tänkt. Skulle gärna bo i gated community!

Ska absolut kolla med de biluthyrarna. Min man vill gärna hyra en pickup, sist vi var över och hyrde en pickup så betalade vi vansinnigt mycket. Kanske inte dyrt i sammanhanget men mycket pengar...

Har försökt googlat mig fram men känner inte att jag blir så mycket klokare. Har du någon uppfattning om vad det kan kosta att hyra bostad månadsvis? Känns som att radhus med gemensam pool skulle funka perfekt.

Vi har planerat in att åka i mitten på dec-16. Det är när vi vanligtvis åker :)

Hälsningar, Julia.
Av Birgere
12 feb. 2016 09:01
Bara för att det är en gated community så behöver det inte betyda att det finns en massa gemensamma pooler osv. En resort är alltid gated och oftast med "mänsklig" vakt vid gaten 24/7.

Leta på VRBO och jag tror du kan filtrera på townhouse och condo och sök den tid och område ni är intresserade av.

Kostnaden varierar ju jättemycket beroende på var, när, hur stort, kvalitet, vilken resort osv osv. Det brukar vara billigare/natt om man hyr en månad än en vecka.
Men vänta inte för länge då dom bättre ställena brukar bokas upp upp till ett år i förväg.

Pick-up känns som lite overkill och som ni märkt kostar mycket. Lägg hellre dom extra pengarna på boendet.
12 feb. 2016 11:15
Tänker göra samma tripp i (2mån) vår/sommaren 2017.
Tänker ha en stor bil för oss 2v 4b.
Kan få en sådan för 20.000:- typ
Kommer hyra en villa hela tiden men åka runt en del.
Av Nalju
12 feb. 2016 22:38
Jag hade ingen aning om det, tack för matnyttig info! Ska kika på den sidan! :-)

Fidde_71- häftigt! Vilken ålder är det på barnen? Om jag får fråga:)

Vart hyr ni hus?
13 feb. 2016 17:09
Barnen är 5.7.9 o 11
Utanför Orlando
Vad hade ni tänkt er att bo?
Längs kusten eller?
Av Nalju
13 feb. 2016 19:34
Vi har inte något specifikt område vi tänkt oss än.
Står och trampar lite..

Vad får man betala för ett hus utanför Orlando i 2 månader?
Jag börjar fundera på om 2 månader ska få räcka.

Hittade en lägenhet för 3 månader, den låg i sarasota, det skulle kosta ca.55k.

Trivs väldigt bra i Orlando, och vi hade också tänkt att åka runt. Så det vore nog en bra fast punkt under semestern.
13 feb. 2016 20:16
Vi hyr av en kille i hyrt av innan.
Skulle få ett "kompispris" om vi skulle tänka oss att hyra så länge.
Pris vet jag ej redigt ännu
Tror nog att ni kan hitta för drygt 40
Sarasota är ju fint men 55 är lite mycket tycker jag.
Nakdelen med Orlando är väl om man skall sticka till havet men de funkar.
Av Nalju
15 feb. 2016 19:19
40 känns helt acceptabelt! :)

Tjoa gärna till här i tråden om du skulle få nys på något sånt boende. Känner mig lite
Av Nalju
15 feb. 2016 19:19
Känner mig lite lost just nu..
15 feb. 2016 21:58
Lost? ? Varför de?
Kollade på HomeAway snabbt
och hittade direkt flera "community" runt 15-16 i månaden
rund Orlando.
Sen vet jag inte vad som tillkommer på de.
Lycka till.
19 feb. 2016 15:47
Anvand sokorden "Vacation Rentals" plus stadens namn (t. ex. Orlando) och sok pa Google.com, ej pa Google.se

Finns hur mycket som helst att tillga.

Gunnar
St. Augustine, FL