2v m barnen i Florida julen 2015 - tacksam för hjälp

20 juli 2015 13:41
Visningar: 294
Hej!

Vi ska åka två veckor med våra flickor; 3 och 8 år, till Florida i mitten av december. Jag har letat på nätet och i alla trådar här på forumet och läst hur mycket som helst men vore ändå glad om någon ville ta sig tid att ge oss lite tips och råd :)

1. Vi landar i Fort Lauderdale vid 21 på kvällen. Jag har planerat att ta en hotellnatt i direkt anslutning till flygplatsen så barnen får komma i säng och slipper res vidare direkt. Tips kring det? Eller ska vi bara köra på?

2.Dagen efter ska vi hämta en hyrbil som vi tänkte ha hela vistelsen. Från början hade jag tänkt att vi skulle åka till Orlando och gå på Disney World men nu har jag skrotat det eftersom jag tycker det blir för dyrt och eftersom lilla tjejen förmodligen kommer krokna efter ett par timmar. Då är min fråga: är det värt att åka till Orlando även om man inte ska gå på park? Och finns det någon lite mindre nöjespark/zoo som är billigare och mindre hysterisk än Disney?

3. Om vi helt skippar Orlando, beroende på era synpunkter, så är min plan att ta oss till västkusten. Här har jag förstått från andra trådar att Clearwater Beach eller St Petersburg är bra ställen. Tar gärna emot fler tips på bra orter neråt kusten eftersom det redan börjar bli ganska dåligt med prisvärda boenden. Har ni något kanontips på specifika hotell är jag jättetacksam!

4. Key West verkar lite för långt bort (och dyrt) för oss. Men är Key Largo värt att besöka? För dagsutflykt eller är det värt att byta boende och bo där ett tag?

5. Vi vuxna vill gärna åka till Miami. Är det en bra eller dålig idé med kidsen?

6. Sanibel/Captiva som jag läst om i en tråd verkar helt magiska. Kan man göra dagsutflykter från Clearwater-området?

I övrigt tar jag gärna emot alla tips om saker att göra eller praktiska råd. Vi skulle gärna cykla, åka båt, titta på spännande djur, gå på nöjesparker som är mindre och lugnare, äta gott men inte fine dining, shoppa billigt och bada äventyrsbad. För regniga dagar söker jag tips på museum eller herrgårdar att besöka.

Stort tack på förhand <3
20 juli 2015 14:13
Citerat från Zaragrodan:
Hej!

Vi ska åka två veckor med våra flickor; 3 och 8 år, till Florida i mitten av december. Jag har letat på nätet och i alla trådar här på forumet och läst hur mycket som helst men vore ändå glad om någon ville ta sig tid att ge oss lite tips och råd :)

1. Vi landar i Fort Lauderdale vid 21 på kvällen. Jag har planerat att ta en hotellnatt i direkt anslutning till flygplatsen så barnen får komma i säng och slipper res vidare direkt. Tips kring det? Eller ska vi bara köra på?

2.Dagen efter ska vi hämta en hyrbil som vi tänkte ha hela vistelsen. Från början hade jag tänkt att vi skulle åka till Orlando och gå på Disney World men nu har jag skrotat det eftersom jag tycker det blir för dyrt och eftersom lilla tjejen förmodligen kommer krokna efter ett par timmar. Då är min fråga: är det värt att åka till Orlando även om man inte ska gå på park? Och finns det någon lite mindre nöjespark/zoo som är billigare och mindre hysterisk än Disney?

3. Om vi helt skippar Orlando, beroende på era synpunkter, så är min plan att ta oss till västkusten. Här har jag förstått från andra trådar att Clearwater Beach eller St Petersburg är bra ställen. Tar gärna emot fler tips på bra orter neråt kusten eftersom det redan börjar bli ganska dåligt med prisvärda boenden. Har ni något kanontips på specifika hotell är jag jättetacksam!

4. Key West verkar lite för långt bort (och dyrt) för oss. Men är Key Largo värt att besöka? För dagsutflykt eller är det värt att byta boende och bo där ett tag?

5. Vi vuxna vill gärna åka till Miami. Är det en bra eller dålig idé med kidsen?

6. Sanibel/Captiva som jag läst om i en tråd verkar helt magiska. Kan man göra dagsutflykter från Clearwater-området?

I övrigt tar jag gärna emot alla tips om saker att göra eller praktiska råd. Vi skulle gärna cykla, åka båt, titta på spännande djur, gå på nöjesparker som är mindre och lugnare, äta gott men inte fine dining, shoppa billigt och bada äventyrsbad. För regniga dagar söker jag tips på museum eller herrgårdar att besöka.

Stort tack på förhand <3
1. Ska ni längre än kanske en timmes körning (Ft. L, Miami området) så är en övernattning en strålande idé, ni lär vara trötta när ni kommer fram, sen är detta så klart personligt men jag skulle själv inte sätta mig och köra flera timmar efter landning kl. 21.

2. Det finns massor av attraktioner på närmre håll, ganska meningslöst att åka ända till Orlando om inte temaparkerna lockar.

3. Tänk bara på vattentempen, det är inga ljumma bad i December på västkusten.

4. Jag hade inte lagt tid på det men om det lockar så går det utmärkt, betydligt kortare resa än Key West, men Key West är egentligen stället man bör se. Sen är ju dessa öar ganska små och det finns inte alls lika mycket att se och göra som på fastlandet, kan bli tråkigt efter ett par dagar... Som valigt, individuellt och en smaksak....

5. Miami är en dålig idé, däremot grannstaden Miami Beach passar alla, mycket trafik på vissa gator men man låter ju inte barnen springa till stranden själv precis, hålligång på ett par gator så man ska kanske välja ett läge bortom dessa om man har mindre barn då det ofta är en del fester och arrangemang även på hotellen i dessa områden. Här och i "the Keys" är vattnet betydligt behagligare än på västkusten på vintern).

6. det går men personligen ser jag det som bortkastad tid, inte finare, inte bättre och en fruktansvärd seg biltur, kanske mindre köer än i April då vi åkte, då var det 6 timmars omväg för ingenting, tror att det är den enda riktiga besvikelsen jag upplevt i Florida....

2 veckor är väldigt kort tid för att se Florida, det går som en blinkning, det finns så mycket att se och göra så man kan bara vara säker på att hur man än ligger i hinner man aldrig med allt man vill.

Prova att söka lite i forumet, det mesta har diskuterats otaliga gånger ;-)

Lite som kan vara värt att titta (googla) på kanske.
Miami Seaquarium
Zoo Miami
Viscaya Museum & Garden
Miami Museum of Science
Coral Castle
Old Spanish Monestary
Historic Stranahan House Museum
Jungle Island
Monkey Jungle
Sawgrass Millls
Lincoln Road Mall
Aventura Mall
Swap Shop
Dolphin Mall
Bayside Marketplace
Jungle Queen
20 juli 2015 15:20
Hej Floridasidan, stort tack för svar. Om vi inte ska vara på västkusten pga vattentempen och Key Largo är för litet och Sanibel Island är en besvikelse - var ska vi då bo? Jag hade läst mig till att östkusten inte är bra för barn pga att det är kallare och pga atlantvågorna, utan att man istället skulle välja västkusten. Nu blev jag ännu mer förvirrad ;) Vi kan ta strönätter här och där men vill ju bo minst en vecka på ett och samma ställe, som då bör erbjuda en del förströelse och aktivitet. Nåt förslag på ort? Tack igen.
20 juli 2015 16:18 (redigerad)
Citerat från Zaragrodan:
Hej Floridasidan, stort tack för svar. Om vi inte ska vara på västkusten pga vattentempen och Key Largo är för litet och Sanibel Island är en besvikelse - var ska vi då bo? Jag hade läst mig till att östkusten inte är bra för barn pga att det är kallare och pga atlantvågorna, utan att man istället skulle välja västkusten. Nu blev jag ännu mer förvirrad ;) Vi kan ta strönätter här och där men vill ju bo minst en vecka på ett och samma ställe, som då bör erbjuda en del förströelse och aktivitet. Nåt förslag på ort? Tack igen.
Ska och ska,,,, det beror på hur varmt vatten ni behöver för att trivas och om ni kan tänka er poolbad istället för havet. Key Largo tycker jag är för litet (liksom de flesta orter) för mer än ett par tre dagar, frågan är om det är värt att köra ner dit när ni har 2 veckor..... Sanibel kan säkert var fint om man bor där några nätter och vill ha avkoppling, men knappast i December och absolut inte som dagsutfärd i mitt tycke.

Det är skapligt varmt i vattnet på den sydliga delen av Ostkusten, ungefär Ft. Lauderdale ner till Key West, ju längre norrut ju lägre temperatur. Sant att vågorna kan gå högre och stranden även om den är fin inte är riktigt lika barnvänlig (långgrund) som på vissa håll på västkusten, det är alltid lite kompromissande när man reser tyvärr. Det är inte kallare på vintern, tvärtom, däremot ett par grader svalare på sommaren. På västkusten är det bara allra längs söderut (Naples) som det kommer upp i 20 grader medan Miami Beach har ca 23. I höjd med Clearwater är det bara ca.18. http://www.floridasidan.se/Vader.php

Jag skulle inte dela upp resan på mer än två ställen och så eventuellt någon ö i the Keys om ni vill det. Själv gillar jag ju Miaim Beach bäst av alla ställen och hade bott där men vill ni prova olika ställen kan t.ex. Hollywood Beach vara ett alternativ för bad, avkoppling och utfärder (där är en trevlig strandpromenad utan trafik med lite restauranger och butiker (mest typen turist) https://www.google.se/maps/@26.0090743,-80.1152805,1974m/data=!3m1!1e3 .
T.ex. 5 dagar i Hollywood (nära Ft. Lauderdale så ni behöver inte slösa en natt vid flygplatsen), 2 på en ö, en vecka i South Beach (någonstans nära havet mellan 17e & 24e gatan https://www.google.se/maps/@25.795201,-80.1298818,1664m/data=!3m1!1e3 , där hittar man lugnare ställen men fortfarande tillräckligt nära det mesta) där ni har massor att se och göra + hela Miamiområdet.

Man får egentligen ut mer om man inte flyttar då man ändå når hela södra Florida med dagsutfärder från en utgångspunkt, undantaget Key West där man behöver minst en natt. Det tar t.ex. ca. 2 timmar att köra från South Beach (i Miami Beach) till Naples, 50 Min. till Ft. Lauderdale, 15-20 till Downtown Miami.
Av Birgere
20 juli 2015 16:22
Från thanksgiving till veckan innan jul är det lite av lågsäsong så det är på så sätt en bra tid att åka.

För sol o bad med barnen så tycker jag FtL skulle fungera utmärkt. Ni kan göra dagsutflykter till Miami Beach och Everglades. Jag tycker även att ett besök på tex Sanibel Island är väl investerad tid, speciellt under lågsäsong. Kombinera med några nätter tex i Ft Myers, ni kan även ta med tjejerna och leta hajtänder uppe vid Venice beach.

När det kommer till Orlando så kommer aldrig tjejerna att förlåta er om ni inte åker dit. Orlando är så mycket mer än dom stora parkerna. Jag själv brukar plocka inspiration och tipsa andra om att kolla in denna sida för Orlandotips utöver parkerna: http://bahamabay.se/Orlando/index.html kolla även in florida.nu även om vissa tips där känns sponsrade.

Leta gärna privat boende på alla ställen, spar en massa pengar, tjejerna kan få eget (egna) rum och ni kan laga mat själva.
När det gäller the Keys så vänta med det tills nästa resa då tjejerna är lite äldre.
Av Birgere
20 juli 2015 18:31
Borde ju även påpekat att praktiska generella resetips och speciellt tips runt Miami hittar man bäst hos Floridasidan.se.
Av Maddeck
20 juli 2015 21:22
Hej,

Självklart ska ni åka till Orlando och gå på park!
Magic kingdom är den park ni ska välja, gillar tjejerna dessutom prinsessor så är det grymt! Ett möte med Disneys prinsessor är värt varenda minut man behövde stå i kö :) Ett minne för livet! Dom är precis i rätt ålder!
Går man direkt dit så var kön inte längre än 15 minuter.
Våra tjejer pratar fortfarande om detta!

En annan park som kan vara kul för er är Sea world, djurpark och nöjespark i ett.
Men jag skulle säga att det räcker med dessa två.
Bra shopping finns det gott om i Orlando också.

jag tycker bättre om västkusten än östkusten, finare stränder och inte så mycket vågor. Däremot har jag aldrig varit där i december, så vädret kan jag inte uttala mig om. Men se till att ni har uppvärmd pool, så klarar ni er nog. Det är kul att hänga på stranden även om det är för kallt att bada.

Key west skulle jag spara till en annan gång, för ni lär vilja komma tillbaka...:)

Mitt tips skulle vara första natten på hotell nära flygplatsen sen 4-5 dagar i Orlando med 2 parker och lite shopping, därefter resten av dagarna på västkusten ( fort myers eller siesta key) eller östkusten ( Miami Beach)

Ni kommer få en fantastisk resa hur ni än gör :)
20 juli 2015 22:59
Key West är inte så kul i december och en lång resa...
Kan defintitvt rekommendera Hollywood Beach med små barn. Småskaliga hotell och mysig strandpromenad. Nära till Ft L och annat.
Miami Zoo var en hit för mina barn. Trevligt för vuxna också.
Sanibel och Captiva är mycket mysigt men lugnt. Lite som att vara på Fårö eller i yttersta skärgården och långt mellan restauranger etc.

Ett mycket trevligt ställe på väg till Orlando om man åker västkusten är Anna Maria Island, utanför Sarasota. Vackra kustvägar här norrut. Skulle stanna här om jag var på väg till Orlando. Stanna då på själva Anna Maria Island och inte någon ö söderut. Vi bodde längst söderut på ön och det går gratis småbussar som rullar efter hela ön så att man kan byta strand eller åka och äta middag i "stan" utan bil. Bästa semesterstället jag varit på i Florida! Dock knepigt att hitta boende. Man får söka på lite lokala sighter och leta privatbostäder.

Sea World var en hit när vår mellantjej var ett år. Större tjejen var fem.

Ha en trevlig semester!
20 juli 2015 23:08
En sak till; vi har varit ett par gånger i Florida UTAN att ha besökt Orlando och till och med min 11-åring förlät oss.

Det är långa restider dit från Miami/Ft Lauderdalehållet och det är inte roliga vägar att åka efter.... Bara platt, rakt och inget att titta på eller stanna för efter vägen, vad jag kommer ihåg. Med tanke på att era barn är ganska små så kan det ju vara tillräckligt spännande att titta på djur i parker och alligatorer t ex.

Ni kommer att ha tillräckligt att göra i två veckor även om ni hålller er till Miami/Ft Lauderdale/Sanibel t ex om ni tycker att resan är lång till Orlando.
Av Birgere
21 juli 2015 10:05
Citerat från Selmalill:
En sak till; vi har varit ett par gånger i Florida UTAN att ha besökt Orlando och till och med min 11-åring förlät oss.

Det är långa restider dit från Miami/Ft Lauderdalehållet och det är inte roliga vägar att åka efter.... Bara platt, rakt och inget att titta på eller stanna för efter vägen, vad jag kommer ihåg. Med tanke på att era barn är ganska små så kan det ju vara tillräckligt spännande att titta på djur i parker och alligatorer t ex.

Ni kommer att ha tillräckligt att göra i två veckor även om ni hålller er till Miami/Ft Lauderdale/Sanibel t ex om ni tycker att resan är lång till Orlando.
Håller med om att vägen mellan FtL och Orlando är trist, motorväg hela vägen. Men det går ju ändå ganska snabbt, 3h. Resan till Sanibel tar ju i princip lika lång tid. Nog bättre att bo i Cape Coral istf Sanibel.
Är man bara i Florida i 2 veckor så handlar det ju om att välja bort vad man vill göra men inte hinner med, sedan får man beta av det övriga vid senare besök.
Av Anmamo
25 juli 2015 08:00
Om ni inte redan varit på Legoland i Danmark så är det en lugn, vacker och trevlig park att besöka utanför Orlando. Om jag vore er skulle jag definitivt passa på att besöka Magic Kingdom, Sea World och Legoland med tjejerna. Eftersom ni åker i december är det perfekt "gå i park-väder" då det inte är för varmt. I Orlando finns det stort utbud på hotell till bra priser, dessutom bra shopping. Vi bodde på Floridays resort som jag varmt kan rekommendera. Jättefina pooler, stora lägenheter med balkong och tvättmaskin (!). Dessutom väldigt nära en av outletsen och parkerna (Legoland ligger dock ca 50 min från Orlando).
Jag rekommenderar en natt vid flygplatsen, 4-5 dagar i Orlando, ett par nätter på västkusten och resterande nätter i Miami Beach/Fort Lauderdale. Det går fort att bila i Florida (undantaget i städerna). Kolla gärna restider på www.viamichelin.com eller liknande.
Trevlig resa!
Av Andrew
1 aug. 2015 22:04
Vi var på liknande resa i vintras men anlände dagen innan nyårsafton. Började i ft. lauderdale, åkte sedan genom everglades till naples i typ 3 dagar. Sedan till fort myers i 3 dagar, gjorde dagsutflykt till Sanibel island och var på stranden där och åkte sedan runt lite med bilen till något museum typ om djur i en park där, och över till captiva island. Superfint! Resten av dagarna låg vi vid poolen, shoppade osv pga sjukdom men finns stränder i fort myers också.

Åkte sedan upp till tampa ett par dagar och gick på ett nöjesfält/Zoo där och sedan till Orlando ett par dagar och gick på sea world och en park till. (skippade disney då vi båda varit där innan och tycker det var lite överskattat).

Sedan tillbaka till ft. lauderdale ca 3 dagar med någon dagstur till miami. Vi var där till mitten på januari och hade superbra väder. Ca 25-30grader, runt 20 i vattnet och varmt i poolen (tips att kolla om hotellet har uppvärmda pooler, annars kan de vara lite kalla). När vi åkte till Tampa/Orlando kom det en kallfront och var 12-14grader, iskallt och blåst och vinterjackan fick åka på (om man hade haft med den!!) Dock ligger dessa städer rätt långt norr ut.

Tillbaka i Ft. Lauderdale sedan hade vi 23-25ish grader igen och 23 i havet. Hade under denna årstid räknat med 20-23 grader i luften ungefär men vet inte om vi hade extrem tur eller så men kunde inte klaga på värmen iallafall :)
Rekommenderar verkligen Naples som är en jättefin stad där man kan parkera bilen i staden och gå runt och gå till stranden och parkera bilen gratis ett kvarter bort. Har man tur kan man se delfiner som simmar i vattnet också.
4 aug. 2015 10:12
Stort tack till alla som tagit sig tid att svara <3
Vi har helt avskrivit parker, trots alla lockande beskrivningar här i tråden, pga att det blir för dyrt. Vi ska iväg på semester i september också så det äter upp ev parkpengar. Vi tror att det kommer finnas roliga museer och djurparker av mindre format som kommer vara roliga för ungarna - det känns som om det kommer finnas att göra. Disney etc tar vi när lilltjejen är större och orkar gå runt själv i flera timmar.

Vår plan är nu att landa sent i Ft Lauderdale och ta en hotellnatt på flygplatsen. Därefter hämtar vi vår bil och kör till Cape Coral på västkusten. Vi resonerade som så att det fanns jättebra och prisvärda boenden där som blir bekvämt för en barnfamilj (pool, stora ytor och tvättmaskin) och att det är långt söderut med tanke på väder. Dessutom finns det många roliga utflyktsmöjligheter i närheten, bla Sanibel Island. Vi avslutar med fyra nätter i Miami Beach. Det kommer nog vara störst möjlighet att hitta aktiviteter under julhelgen i en storstad resonerar vi.

Om någon har fantastiska tips på boenden eller aktiviteter kring dessa resmål så är jag tacksam.

Återigen, tack till alla engagerade resenärer :)
4 aug. 2015 11:04
Citerat från Zaragrodan:
Stort tack till alla som tagit sig tid att svara <3
Vi har helt avskrivit parker, trots alla lockande beskrivningar här i tråden, pga att det blir för dyrt. Vi ska iväg på semester i september också så det äter upp ev parkpengar. Vi tror att det kommer finnas roliga museer och djurparker av mindre format som kommer vara roliga för ungarna - det känns som om det kommer finnas att göra. Disney etc tar vi när lilltjejen är större och orkar gå runt själv i flera timmar.

Vår plan är nu att landa sent i Ft Lauderdale och ta en hotellnatt på flygplatsen. Därefter hämtar vi vår bil och kör till Cape Coral på västkusten. Vi resonerade som så att det fanns jättebra och prisvärda boenden där som blir bekvämt för en barnfamilj (pool, stora ytor och tvättmaskin) och att det är långt söderut med tanke på väder. Dessutom finns det många roliga utflyktsmöjligheter i närheten, bla Sanibel Island. Vi avslutar med fyra nätter i Miami Beach. Det kommer nog vara störst möjlighet att hitta aktiviteter under julhelgen i en storstad resonerar vi.

Om någon har fantastiska tips på boenden eller aktiviteter kring dessa resmål så är jag tacksam.

Återigen, tack till alla engagerade resenärer :)
Tycker ni gör helt rätt i att spara parkerna tills båda barnen kan ha full nytta av det, har ni inte berättat, visat och lovat parker så kommer de definitivt inte sakna eller förmodligen ens veta vad de missar nu :-) och ja, som sagt det finns obegränsat med annat kul för barnen...

Vi hämtade bilen direkt vid landning på FLL, en smaksak men vi föredrar att ha bilen som transport till ett billigt hotell en bit från flygplatsen så man kan komma iväg direkt på morgonen, man vaknar ju väldigt tidigt de första dagarna....

Cape Coral är väl fint på vissa sätt men själv skulle jag sakna stranden (även om vattnet är lite svalt), det finns inte mycket av den varan just där, tycker att ni ska fundera på Ft. Myers Beach istället. Antingen mitt i smeten eller med gångavstånd dit (området runt piren). Bryr man sig inte om gångavståndet, så är det lugnt och fint lite längre söderut (området runt Publix, kolla google maps).
Av Holly72
9 aug. 2015 17:32
Hej vi har hyrt hus i cape Coral med uppvärmd pool och tvättmaskin via Homeaway.se om ni ändå har bil så kan ni ju ta den till stränderna runt omkring. Sedan vill jag tipsa om Miami Zoo där ni kan hyra cykel (för 4 personer) och så kan ni föräldrar cykla med barnen framför er runt parken. Man kan även köpa mat i djurparken och mata giraffer om det skulle vara något för barnen www.http://zoomiami.org
Ett annat tips är att köpa inträden via webben hemifrån för det var billigare än att köpa på plats när vi var över 2012 men kolla på deras hemsida innan ni åker. Ha en trevlig resa!
12 aug. 2015 09:53
Citerat från Holly72:
Hej vi har hyrt hus i cape Coral med
Tack @Holly72 för tipset om cyklar i Miami Zoo, låter som en perfekt grej för oss :)
12 aug. 2015 11:30
Citerat från Zaragrodan:
Citerat från Holly72:
Hej vi har hyrt hus i cape Coral med
Tack @Holly72 för tipset om cyklar i Miami Zoo, låter som en perfekt grej för oss :)
Med barn i er ålder tycker jag att ni ska passa på att ta Monkey Jungle också när ni ska till Zoo Miami, en liten enkel park men barn brukar gilla att gå i buren och mata aporna utanför (man går på gångar med nät över och kan lägga mat i korgar som aporna hissar upp). De har några visningar av djuren också, kör dit så ni är där strax efter öppning så är det inga problem att ta Zoo efteråt, de ligger på samma håll och en bra bit från Miami Beach.
Några bilder från Monkey Jungle och efter dem följer några fån Zoo http://foto.floridasidan.se/#!album-61-355
Av Challen
22 aug. 2015 22:02
Vi var på Siesta Key utanför Sarasota i december förra året och där var det jättefint att bada och inte så kallt i vattnet. Det var betydligt kallare i vattnet i Naples trots att det ligger längre söderut.
22 aug. 2015 23:09
Vi har precis varit drygt 3 veckor i Florida och började vår vistelse med 1 vecka i Hollywood beach som ligger ca 10 min från Fort Lauderdales flygplats. Härlig strand och mysig strandpromenad fylld med restauranger. Kan rekommendera hotellet Carrebean resort. Vi hyrde husbåt vid Key Largo genom Airbnb. Vi hade en egen liten palmstrand och det var ett riktigt paradis. Här stannadr vi två nätter för att hinna med en heldag i Key west som absolut var värt ett besök. Efter detta fortsatte vi upp till Fort Myers beach en vecka. Härlig strand och mysigt litet ställe. Everglades är ett måste. Både jag och min man och våra två tjejer tyckte detta var jättehäftigt. Nu planerar vi för nästa sommars resa till Florida som absolut gav mersmak.
23 aug. 2015 17:00
Citerat från Challen:
Vi var på Siesta Key utanför Sarasota i december förra året och där var det jättefint att bada och inte så kallt i vattnet. Det var betydligt kallare i vattnet i Naples trots att det ligger längre söderut.
Vintern som var 14/15 slog alla rekord och gjorde sitt på badtemperaturerna. 23-24 grader är inget man normalt kan räkna med någonstans på västkusten. Normalt 17-20....helt ok under en riktigt varm decemberdag på finaste stranden.
31 aug. 2015 11:09
Tack för input. Det här med husbåt låter grymt men vet inte om det blir för många projekt... Ska kolla upp det i alla fall!
Av Cattta
1 sep. 2015 00:39
Hej, tänk på att ni har en 3 åring med, stackars flicka kånka runt så efter så lång flygtur. Tänk om de små barnen kunde få vara med och bestämma...