2 vuxna 3 tonåringar

23 okt. 2014 11:39
Visningar: 263
Hej! första gången till new york och har några funderingar!!? lättaste och billigaste sättet att ta sej från jfk-Manhattan! Har kollat runt lite och funderat på shuttle bus men sen finns det ju tydligen taxi minivans,det är ju fast pris på taxi men jag undrar vilket av dessa 2 alternativ som e billigast och bäst! Undrar också om frukost på hotellen är dyrare än att äta ute? beror väl kanske på vilket hotell man bor på men jag tänkte generellt! Sen tar jag gärna emot bra tips om bra shopping för 2 tjejer och en sport intresserad kille! ;)
Av Ap65
23 okt. 2014 22:00
Hej, vi kom till NY med buss från Washington så shuttle eller taxi vet jag inte... Shopping har du mycket överallt men längst 34:e gatan har du affärer som räcker för flera dagars shopping. Macys (kom ihåg att visa pass i kundtjänst så får man en lapp som ger 10% rabatt i varuhuset), Victoria secrets, sportaffärer, skoaffärer allt i flera våningar. Century 21 med märkes outlet finns vid Columbus circle och nere vid world trade. Acrombie och hollister, juicy couture och alla märkesAffärer efter 5th avenue. Vi åt frukost på vårt hotell (2 år sedan) 9$ per person, men på vissa hotell kostade det 20-25 $ per person och då kan man äta ute. I NY fick det väldigt många matställen. Många köper mackor och kaffe och äter på språng. Så matställen och diners är lätt att hitta. Ni kommer inte bli besvikna, NY är en underbar storstad!!
Av Peter_o
23 okt. 2014 22:34
Om du kan få tag i en taxi som tar 5 passagerare så är nog det billigast (kring $70). Men taxi tar nog bara 4 passagerare.

Shuttle bus har jag för mig ligger på dryga $20 per person. Minivan vet jag inte vad det är, men det låter ju inte som om de tar 5 passagerare. Det är väl knappt att en Van gör det.

Det finns reguljär buss in till Grand Central för $13 (återigen tror jag). Lite längre tid tar det med tunnelbana och den kostar någontiing mellan $6 och $9 beroende på hur man betalar (det billigare om man samtidigt köper ett 7-dagarskort för $30)

Ang frukost så brukar jag äta ute för 6-7 dollar men då blir det bara en (stor) kaffe, bröd med ägg och bacon och ett glas juse. Billigare får du knappast på ett hotell, om det inte ingår i rumspriset. Men det finns säkert frukostställen som kostar det tre-dubbla.

Om du talar om vilket som är närmaste gathörn till hotellet så kan du få lite mer handfasta tips.

/PeterO
Av Peter_o
24 okt. 2014 22:12
Jag kollade på supershuttle.com och de tar $20 per person i van som rymmer 10 personer. Men de har en annan typ av bil som rymmer 5 personer och kostar $93 för alla 5. Troligen plus tips.

Du har ävennågra affärer vid Union Square, t ex DSW. Skor och billiga kläder.
Centry21 vid 911 memorial är ett outlet.
/PeterO
Av Peter_o
25 okt. 2014 19:03
Om sport inkluderar löpning så rekommenderar ettannatnewyork.com The Running Company i komplexet Columbus Circle.
PeterO

Ps, jag hittade även tips om Paragon Sports här i Reseguiden. Den ligger på 867 Broadway straxt ovan Union Square.
28 okt. 2014 18:15
Tack för era svar, kommer väl till pass! får fundera lite till på hur vi ska ta oss från flygplatsen på bästa sätt!
Av Mrahl
28 okt. 2014 19:00
Hej.

Om han är intresserad av ishockey och NHL så finns det en NHL Store, där det finns massvis av souvenirer.
Adress: 1185, Avenue of the Americas, mellan 46-47e gatan.

Det finns en NBA Store också, med basket souvenirer.
Adress: 590 Fifth Avenue, mellan 47-48e gatan.

Det finns också ett par Modell´s affärer på Manhattan som säljer både sportutrustning och olika sportsouvenirer.

Hälsn/ Micke