2-3 veckors resa till Sydamerika eller Florida?

Av Sanmat
15 aug. 2016 20:37
Visningar: 545
Jag funderar på att dra iväg på en 2-3 veckors resa någonstans I vinter. Sitter och funderar på vart bara. Har rest mkt I asien men funderar nu på att åka åt andra hållet.
Mexiko lockar. Men vart åker man? Har hört att det finns 3 orter ganska nära varann som man kan luffa emellan. Cancun, Playa del Carmen och Tulum. Någon som har erfarenhet av dessa?
Costa Rica, samma fråga där. Vart åker man?
Eller rent av Florida? Miami?

Hur är säkerheten på dessa ställen och prisklass?

Tacksam för tips!
28 aug. 2016 23:33
Hej
Har varit i México 3 gånger.playa del carmen,akumal och isla holbox .älskar det landet och har nu bokat en 4,e gång feb 17 med man och barn i akumal. vad är ni ute efter?isla holbox är en underbar barfota ö med många mysiga resturanger och stranden full av snäckskal , men inte så mycket mer att göra.men ´det ´vackraste jag sett.vill man bara relaxa så kan man lätt kombonera det med tex playa del carmen.akumal är också lite lugnarei playa del carmen finns det mycket resturanger och shoppining.man kan lätt och billigt ta sig runt men collectivos.bara ställa sig vid vägen och "lifta " runt för en billig penning.
har aldrig märkt av något ´negativt med mexico ´bara underbara människor .
cancun har jag aldrig varit i mer är bara åkt förbi(stora höga byggnader) men som jag hört och läst ska det vara väldigt "amerikanskt"
Med vänlig hälsning ulrika
30 aug. 2016 11:30
Vilket dilemma, lite av I-landsproblem ;-)

Du har att välja mellan flera bra alternativ!

Jag hade så klart valt Miami Beach, men jag är ju rätt partisk i det.
Men varför inte kombinera Miami med Kuba?
Av Sanmat
5 sep. 2016 10:28
Tack för era svar och tips. Det blir tyvärr ingen resa nu i vinter till mexiko men däremot kanske senare i år, typ mars/april. Självklart tar jag fortfarande emot alla tips jag kan få om detta fantastiska resmål =)
6 sep. 2016 18:45
hej
nu när vi var sist i mexico så var vi där i mars och vädret var mer stabilare än dom andra gångerna då vi var där i december och januari.när vi var där nu och bodde på ön isla holbox så kombinerade vi det med playa car(strax utanför playa del carmen) kan rekomendera hotellet på isla holbox som heter amaite hotell and spa.ett 2stjärnigt hotell ca 10meter till stranden och havsutsikt.fantastiskt hotell!på någon minut så var man i det lilla centrummet.åker ni till mexico så rekomenderar jag verkligen att kombinera flera ställen att bo på.ön isla mujers är också jättemysig.
stranden i tulum,simma i cenotes,maya ruinerna i tulum.stranden i akumal rekomenderas.
Med vänlig hälsning ulrika