1år Nya Zeeland+flyg? WHV

Av Emmaeng
4 jan. 2014 16:48
Visningar: 509
Hej
Ska ut och resa med ett Working holiday visa i Nya Zeeland men har problem med bokning av flygbiljett. Ska vara borta ett år men hittar inget bolag där man kan boka 1 år framåt, tur och retur. Vet någon med erfarenhet vad man ska göra? Om man skaffar en ombokningsbar flygbiljett med "fel" hemresedatum och ändrar det sen när man väl är i Nya Zeeland. Måste jag köpa ett nytt visum då? Ska åka i början av April.
4 jan. 2014 20:27
Nej, det går inte att boka flyg mer än 11 månader före avresa eftersom platserna inte släppts. När jag själv åkte bokade jag "fel" datum och ändrade det sedan kostnadsfritt.

Förstår inte din fråga om visumet, visum har ingenting med flygbiljetter att göra. Du får ett visum som gäller ett år från dagen du anländer. Punkt.
23 mars 2014 21:47
Marie78

Men hur vet man om biljetten är ombokningsbar? Var bokade du dina biljetter?
Av Birgere
23 mars 2014 23:42
Om du bokar på flygbolagets hemsida så väljer du om den ska vara ombokningsbar eller inte.
Kolla även Kilroy, dom säljer ofta ombokningsbara biljetter.
25 mars 2014 15:41
Det är de dyraste biljetterna som oftast är ombokningsbara, i ekonomi t.ex. klasserna Y, B och S.

Jag skulle ha en ganska omfattande Jorden runt-biljett så jag köpte den hos Tour Pacific, en jättebra resebyrå.