Diskussioner: Tips & råd om Nya Zeeland
Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Familjeresa till Nya Zeeland
Nya Zeeland
Monca_81,
4 aug. 2022
Senaste svar av Valpolicella
för 3 år sedan
Hejsan!
Vi är en familj (två vuxna och ett barn 4,5 år) som planerar en resa till Nya Zeeland under tre månader i början av 2023.
Det är en dröm som är på väg att gå i uppfyllelse men även om vi har en grundtanke kring hur resan ska se ut så är vi är tacksamma över alla tänkbara tips och råd ...
Hyra husbil alt. vanlig bil
Nya Zeeland
Karlssonjosefin,
31 juli 2018
Senaste svar av Trea
för 7 år sedan
Hej! Vi är fyra personer som i Januari ska åka till Nya Zeeland och planerar att göra en roadtrip på norra ön. Vi kommer att vara där i 9 dagar och funderar på om vi ska hyra husbil eller vanlig bil och i så fall bo på vandrarhem/hotell. Vi är främst ute efter att hyra husbil och undrar därför om ...
Två veckor men vart ska man åka?
Nya Zeeland
Mariesl,
5 jan. 2016
Senaste svar av Juliahultberg
för 10 år sedan
Jag tänkte åka till Nya Zeeland i Mars. Men det är svårt att klura ut om man ska till nord eller sydön.
Jag vill se Zeelands vackra natur, kanske klättra i berg men då ska det inte vara några snöiga sådana.. Jag vill upptäcka grottor och laguner.. Sola och bada. Kanske simma med en delfin eller ...
Campervan i NZ från Auckland till Queenstown, tips o råd?
Nya Zeeland
Weees_,
19 sep. 2015
Senaste svar av Trea
för 10 år sedan
Hej!
Jag och min sambo ska till NZ 2 nov och har bokat en Jucy Cabana (Campervan) i ca två veckor. Vi börjar våran resa i Auckland och avslutar den i Queenstown där vi lämnar in campervanen och flyger därifrån sen. Vi har en del punkter vi redan nu vet att vi vill se och uppleva och de är:
...
Coromandel eller Bay of Islands?
Nya Zeeland
Mlg60,
1 dec. 2014
Senaste svar av Worldofmarie
för 11 år sedan
Vi planerar boende i februari. Vi ska vara på sydön ett par veckor och sedan avsluta med sol och bad på nordön. Vilket ställe rekommenderar ni att vi ska åka till? Vi är i femtioårsåldern och har rest en del . Vi har kollat på Paihia, Chatedral Cove, Whitianga och Whangamata, men vet egentligen ...
Delfiner
Nya Zeeland
Johanasp,
28 jan. 2014
Senaste svar av Isabelleee
för 12 år sedan
Hej
Jag undrar om någon har erfarenhet av delfiner kring Nya Zeeland?
Finns det någon möjlighet att få simma med delfiner i vilt tillstånd?
Cattle station i Nya Zeeland
Nya Zeeland
Sandraa6,
25 mars 2013
Senaste svar av Canada2000
för 13 år sedan
Hej hallå!
Undrar bra om någon här inne vet något om cattlestation jobb i NZ? Får, kor gör detsamma. Är i Australien nu men mitt visa rinner ut och jobba från hästryggen i nya zeelands miljöer känns rätt lockande. Någon som vet något?
MVH Sandra
Hur lägger jag upp min resa?
Nya Zeeland
Resanu13,
1 aug. 2012
Senaste svar av Msdr
för 13 år sedan
Tjena!
Min plan är att åka själv till Nya Zeeland i nov-dec i 6 veckor. Jag är intresserad av att se djur och natur,lite äventyr, mat och vin. Mina frågor; Vilken ände skall jag börja resa i?köpa telefonkort är det smart? Hur är det att hyra bil och köra själv? Hur lägger jag upp mina resdagar? ...
Nya zealand!
Nya Zeeland
Nats,
4 dec. 2009
Senaste svar av Fiia
för 16 år sedan
Hejsan!
Planerna för mig är att åka till Nya Zealand i början av nästa år och skulle vara tacksam om resetips :)
tillexempel på hur jag hittar en billig flygresa, visum, vad man bara "måste" ha med sig och sånt
även sånt man bör akta sig för.
skulle vara väldigt kul om ni där ute som ...