Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Lördag 13 September 2014 - Stockholm

Värt att fira!

I 20 år har vi känt varandra och kommit att bli nära vänner. Det är värt att fira, tyckte min väninna och jag och tog båten till Waxholm.
Möttes i god tid vid Strömkajen och ganska snart växte kön. Båten kom in från skärgården och väl ombord fick vi skön, solig läplats på däck. Lagom till lunch. Den hade vi knät, när svallvågorna från de otaliga snabba fritidsbåtarna susade förbi. Inget bra att ha vita byxor på sig då! :-)
Waxholms stadshotell badade i sol och vi blev väl mottagna och fick ett rum med balkong ut mot havet.
En eftermiddagstur runt på stan med bl.a. besök i konstnärinnan Lena Linderholms atelje och butik. Vi hann med en sen cappucino på strandcaféet. Ville dock ej bli för mätta innan kvällens middag i hotellets havsutsiktsrestaurang!
Champagnekorken smällde högt ut från vår balkong och vi "firade" vår vänskap. Skål! Dags för middag - fisk klart, när man är i skärgården. Skratt, flams, blandades med djupa, nära vänninesamtal. Kvällen blev ej så sen.

Det blev dock morgonen, innan vi efter en solstund på vår balkong gick upp i matsalen och intog en mättande frukost - får väl nästan räknas som "brunch". Dags för en tur på sta´n igen och denna dag hamnaade vi på "Magasinet" - den underbara inredningsbutik som så ofta är omtalad i div. månadstidningar. Det tog en stund att gå runt i den, och det blev också inköp. Med lite tyngre bagage fikade vi nära hamnen och återtog båtresan till storstadspulsen.
Liv i Stockholm p.gr. av halvmaran. Sta´n fylld av högljudande människor som hejade på löparna, och bussarna fick ta en annan färdväg.

Skönt att komma hem till lugnet och tystnaden efter denna härliga utflykt!
Dela med andra:    

Kommentarer
Peroerik säger:
Låter som en trevlig utflykt. Vaxholm är fint. Har en gång bott på hotellet en hel vecka.
Postat 2014-09-22 22:01  Anmäl
Brigitta säger:
Låter som en härlig tur.
Postat 2014-09-14 18:29  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Slutspurten
38 veckor sedan
Meditationsvandring
38 veckor sedan
Min sommarsäng
38 veckor sedan
Kyrkbröllop
38 veckor sedan
Skur efter skur........
38 veckor sedan