Stöd Ukraina

Teresitas blogg

Torsdag 4 September 2008 - Las Vegas
Resealbum: Roadtrip 2008

The Gun Store

Jag gillar egentligen inte vapen och absolut inte de amerikanska vapenlagarna. Men manga ar de amerikaner som som foresprakar ratten att bara vapen, som en del av deras kultur.

MEN, nar jag anda ar har tankte jag att det kan vara lika bra att prova. Redan innan vi kom till Las Vegas hade vi haft siktet installt pa The gun store; en rejalt tilltagen vapenbutik med tillhorande skjutbana. Val inne fick vi skriva in oss i deras loggbok, namn och datum. De bad dock ej om id och fragade ej om alder. Inte heller undrade de om vi eventuellt druckigt nagot. Med tanke pa att vi befinner oss i Vegas, staden dar alkoholen flodar, borde detta vara en sakerhetsatgard, men icke.

Jag konstaterade dirket att jag var nyborjare, och blev rekomenderad det storsta paketet; en automatpistol och 2 stora gevar. Priset: drygt 100 dollar och en t-shirt fick man pa kopet.

Sen var det bara att ta skyddsglasogon, horselskydd och ga in i raden av skjutbas. En kort instruktion och 30 sekunder senare star jag med ett skarpladdat automatgevar i mina hander. Vi skot pa papperstavlor forestallande Usama Bin Laden, terrorister och kidnappare. Med svenska matt var det inte helt PK. "Shot him in the forhead" sa instruktoren. Situationen var helt bizarroch det var inte direkt lage att meddela killarna min egen politiska standpunkt. Men trots allt sa var det otroligt kul, och jag skot bra... pa ca 20 meters hall.
Dela med andra:    

Kommentarer
Annexet säger:
Låter ganska tufft med skyttet. Du får instruera Roffe på hemmaplan sen. Spännande .
Postat 2008-09-09 22:21  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Barnmat i USA
13 år sedan
I love LA
13 år sedan
Oktoberfest
13 år sedan
Orange County
13 år sedan
Tombestone
13 år sedan