Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Onsdag 20 Juli 2011 - Tranås

Sommartider hej hej sommartider hej.....

....ja det är mitt i sommaren och min semester har inte börjat ännu. Nu måste jag varna alla ni där ute som ev. själva ska ha/har semester de kommande veckorna och befinner er i närheten av mig. Räkna med regn!
Det regnar alltid när jag har sommarsemester, oavsett hur länge den pågår. Förra året hade jag 3 veckors semester, varav solen visade sig under 2 dagar. I övrigt regn i duggform. ös, småspik och skval. För att minimera regndagar i år har jag bara 2 veckors ledigt.
Nu har jag inte bara förra året som referens, det är kopia på kopia, år efter år.

Vad väntar då på mig/oss (förutom regn)? Några dagar i Örebro kommer det att bli. Vi ska hälsa på den familj som min dotter ska bo hos när hon börjar gymnasiet där i augusti.

Sedan bär det i väg till Gotland, min första resa dit och solchanserna borde vara högre där....... Under en vecka ska vi utforska ön. Det är första gången på många, många år som jag verkligen semestrar i vårt egna avlånga land. Jag har velat åka till Gotland under många år men länderna utanför har lockat mer. Nu blir det i alla fall av och jag ser verkligen fram emot det.

Många säger: - Det finns inte dåligt väder, bara dåliga kläder. Jag säger: - Det finns inte för varmt väder, det finns bara för varma kläder. Jag en riktig vädermänniska, blir otroligt påverkad av dåligt väder och då menar jag framför allt regn på sommaren. Jag blir passiv, irriterad och kvar i soffan med fjärrkontrollen i fast grepp. Jag retar upp mig och blir sur, kan inte slappna av och njuta av ledigheten. Jag jobbar gärna när solen visar sin bästa sida, då är det härligt att komma hem efter en arbetsdag. Skulle det där emot regna så hamnar jag i soffan.

Många sommarhälsningar till Er från mig

//Ellismellis
Dela med andra:    

Kommentarer
Leroslover säger:
Hoppas du får lite sol! Hade hoppats vi skulle ses på Leros. Efter mycket om och men har jag äntligen fått datorn att funka via hotellets wifi. Har varit i Grekland sedan 17/7 och på Leros sedan 18/7 och jag lovar dig,... inget regn... ca 35-40 grader i skuggan på dagen. Mums-mums. Hör av dig om du plötsligt får för dig att komma hit!!! Kram! Agneta
Postat 2011-07-28 17:58  Anmäl
Merlin säger:
Håller verkligen tummarna att du får kanonväder när du är på Gotland. Önskar dig en fortsatt härlig sommar. Kram
Postat 2011-07-25 14:37  Anmäl
Christian70 säger:
Vilken tur att jag redan har haft min semester så jag slipper regnet samtidigt som dig.. Å andra sidan tycker jag det kan vara rätt skönt ibland när det regnar. En god bok under en filt i soffan är också bra semester.
Hoppas i alla fall att er semster blir bra!
Postat 2011-07-21 22:50  Anmäl
Gullsing säger:
Vi ska inte till Gotland i år, så jag är inte bekymrad alls. Men jag hoppas ju att du ska får fint väder trots allt.

Gilla
Postat 2011-07-21 22:47  Anmäl
Mjorumm säger:
Då hoppas jag att du får se solen varje dag
Postat 2011-07-21 17:24  Anmäl
Fagersta säger:
OK, då vet jag, Då drar vi till Öland. ha det så bra och jag hoppas att du får sooooool
Postat 2011-07-21 13:02  Anmäl
Kustaffe säger:
Då skall inte jag resa dit. !!!!!!!
Önskar dig naturligtvis en solig sommar på Gotland. Om jag inte minns fel är väl Kosteröarna ett av de ställen i Sverige som har flest soltimmar på året så du får väl åka dit någon gång oxå.
Affe
Postat 2011-07-20 23:52  Anmäl
Carmor säger:
Jag känner igen mig när det gäller väder och humör. Hoppas din semester blir bra.
Postat 2011-07-20 21:00  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet