Stöd Ukraina

Linnlias blogg

Måndag 28 December 2009 - Albany

Roadkill!

Ja, vi visste väl att det skulle hända någon gång men jag hoppades att det var Sjaak som hade kört bilen...........................
Igår när vi var på väg var jag tvungen att köra över en stor vacker ödla (monitor lizard), jag försökte bromsa men hann inte bromsa i tid!! Barnen och jag har grämt oss över denna ödla en helt dygn men kommit fram till att den överlevde säkert och mår bra iallafall! Sjaak är däremot övertygad att den är stendöd....

Igår var vi i Denmark och gick på en hängbro mellan trädtopparna 40 meter upp i luften, mäktigt!
(googla: Valley of the giants, Denmark)
På eftermiddagen var vi i en park och såg på dinosaurieskelett, reptiler och fåglar.
Skelettet från en T-rex var imponerande att se.
Lia höll i en stor pythonorm alldeles själv, medans Linn helst inte ville hålla någon orm alls men mannen med ormen la av misstag ormen runt Linns nacke och hon var riktigt duktig och fick moraliskt stöd av Lia som hade ett fast grepp om svansen.
Båda tjejerna höll däremot med glädje i några stickiga ödlor och hade varsin papegoja på huvudet.
Självklart så passade jag på att hålla i alla reptiler som gick, underbara fascinerande djur!!
Jag fick även lite extra uppmärksamhet av en stor papegoja med ett gott öga till kvinnor, han hoppade upp på min axel och vägrade gå ner!!
Sjaak nöjde sig så gott med att hålla ordning på kameror och väskor!!

Idag har barnen varit med 26 andra barn från våran park till ett vattenland och åkt vattenrutschbana i över 3 timmar, det är otroligt hur modiga de är. Visst kan de förstå och prata engelska men de är totalt orädda, vi är stolta föräldrar just nu!!

Kramar i massor!!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Snart....!
12 år sedan
Kuala Lumpur
12 år sedan
FRAMME!
12 år sedan
Koalakramar!
12 år sedan
Cityliv
12 år sedan