Stöd Ukraina

Legustas blogg

Lördag 24 Maj 2008 - Koh Samui
Resealbum: Tips i Thailand

Nödpengar (Bestulen)

Jag är numera ytterst tveksam till all Money Transfer, Western Union eller Moneygram sedan jag blev av med mitt bankomatkort i Thailand (guldvisa).

Banken som jag hade skulle skicka nödpengar direkt inom 3-5 dagar men när jag gick till den Thailändska banken och skulle ta ut pengar så fick jag en chock då kursen dom hade var riktigt låg och att den Thailändska banken tog halva summan i avgift. Jag fick kalla kårar och tackade nej till det erbjudandet och väntade hellre på ett nytt Visakort.

Det jag lärt mej av detta numera är att hellre ha två konton (med tillhörande dosa och bankomatkort) med dej utomlands som du kan föra pengar över genom dom båda konton, genom en elektrisk dosa eller dyligt på ett internetcafé.
Dela med andra:    

Kommentarer
Thorgu säger:
Det du har lärt dig har jag praktiserat länge. Jag förstår inte att du i Thailand kan vänta på nytt Visakort. Nya kortet och koden sändes bara till din svenska adress i olika kuvert. Om du har någon som vidarebefordrar Visakortet till din adress i Thailand förstår jag dig, men det tar tid med posten till Thailand (ca en vecka).
Postat 2008-05-25 01:19  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet