Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Fredag 13 November 2015 - Puerto de Mogán

Några dagar fram

Vi kom hit i lördags. Annan lägenhet i samma hus. Vi har varit i den förr. På party. Var snabbt hemmastadda. Mitt huvud känns dock som en "Zeppelinare" p.gr. av ett pågående envist virus. Avvaktar med havsbaden, men det är inte så lätt, när det är 29 gr. i luften och 24 gr. i havet. Nypressade lokalapelsiner och saftig melon fyller på med massor av vitaminer.
Borde hjälpa!!
Stockholmsvänner har anlänt och det redan full fart på det sociala livet. Igår hamnade vi på en båt helt a pro pos, och då fick vi se en annan sida av västra kusten. Vi fick prova på att styra den stora båten. Mäktig känsla.
Idag är det marknad, och den kan vi följa från första parkett på vår terrass. Härifrån studerar vi handel och vandel. Känns rätt skönt att inte vara mitt i smeten idag, fast jag hade ju tänkt köpa mig ett par gåstavar!
Dela med andra:    

Kommentarer
Bibchen säger till Babbo:
Vi stannar 4 veckor, så det ska nog bli flera bad. Krya på dig.
Postat 2015-11-17 09:16  Anmäl
Babbo säger:
Hoppas det blir ett bad då 😊.
Jag är lite bättre nu men tveksam till bad även om havet fortfarande är varmt.

Hur länge stannar ni denna gången?
Postat 2015-11-17 03:40  Anmäl
Bibchen säger till Babbo:
Vad trist, men håll ut! Mot virus hjälper inte antibiotika. Försök att leva som vanligt. Det tar tid, men ger sig så småningom.
I morgon tänker jag bada!!!
Postat 2015-11-16 23:57  Anmäl
Babbo säger:
Så nu är ni på plats igen!
Vi sitter på Mallorca - kanske med samma virus :(. Tittar ut på sol, palmer och allt som lockar. Har fått antibiotika men inget hjälper....
Postat 2015-11-14 15:59  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Slutspurten
38 veckor sedan
Meditationsvandring
38 veckor sedan
Min sommarsäng
38 veckor sedan
Kyrkbröllop
38 veckor sedan
Skur efter skur........
38 veckor sedan