Stöd Ukraina

368577s blogg

Onsdag 17 Maj 2006 - Sverige

Motion

Tänk vad mycket, lite extra motionering kan göra. Jag har känt mig lite nere en längre tid på grund av en hälseneinflamation, som äntligen har läkt. Jag tar minst en timmes promenad på en motionsslinga varje dag. Detta har gjort att jag åter börjar känna mig klar för nya resor ut i världen. Vi börjar redan i Augusti med en resa till Turkiet, sedan väntar Indien och Brasilien på oss. Nu då min hustru går i pension kommer vårt resande att på nytt sätta fart igen. Våra tidigare resor har fört oss till många och intressanta platser i världen. Nya resmål hägrar oss i framtiden om vi får ha hälsan och livet i behåll. Resa gör att man skjuter på ålderdomen, man känner sig alltid ung när man kan planera och genomföra en resa. Så res och behåll ungdomen.
Dela med andra:    

Kommentarer
368577 säger till Tordyveln:
Hej Hasse
Ja det stämmer, Märta Stenäs var min lärare i Moviken. Hur känner du mig, vore intressant att veta? Jag är ju så många år äldre än du. Vi var uppe i Moviken och upplevde gamla minnen för ett par år sedan.
M.V.H Jan-Olov Lekberg
Postat 2014-07-24 16:42  Anmäl
Tordyveln säger:
Hej! Hade du Märta Stenäs som lärare i Moviken? MVH Hasse
Postat 2014-07-24 10:06  Anmäl
Uggels säger:
Du har helt rätt med din filosofi om ungdomlighet. Jag tror att man ska resa så mycket som möjligt för då kommer man ur sin vardagliga tristess och får nya vänner. Något posivt att ta med sig är erfarenheten och nya kulturkännedomar som man får på köpet.
Postat 2006-05-17 13:45  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Vårens första resa
14 år sedan
Guldbröllopsresa
15 år sedan
Tunisien väntar på oss i dag.
15 år sedan
Åter till Thailand
16 år sedan
Kambodja
16 år sedan