Stöd Ukraina

Destres blogg

Lördag 10 Januari 2015 - Mauritius

Mauritius

Jeg vil på et tidspunkt besøke Mauritius, og lurer på om noen har noen tips angående hva man burde forvente seg hvis man reiser hit? Det er kun to middelaldrene mennesker i reisefølget denne gangen, og vi begge ønsker fred og ro. Vi har begge vært på diverse eventyr tidligere og nå er prioriteringen altså komfort. Når det er sagt så er det noen aktiviteter som jeg alltid blir glad for å kunne smette inn timeplanen når jeg er på ferie.

Jeg leste her (http://reisemekka.no/mauritius/drommeferien-paa-mauritius/) at det er gode muligheter for å golfe og dykke på Mauritius og dette er en prioritet for meg. Hvis noen hadde kunnet bekrefte mulighetene for det fra en førstehånds opplevelse så hadde jeg sagt fryktelig pris på det! Jeg kommer ikke til å ta med meg golf køller nedover så det må være muligheter for å leie, og hvis noen har gjort dette og kan komme med en kommentar så hadde jeg blitt evig takknemlig. Ellers har jeg dykke lappen, og har dykket i mange år men klarer meg fint med snorkling da jeg begynner å bli noe eldre og det tar litt på og være på dypet i lengre tid. Videre så er jeg meget glad i å fiske, spesielt dyphavs fiske og hvis det hadde vært mulig å trekke opp en sverdfisk mens jeg er der nede så hadde det vært et høydepunkt.

Videre så vurder vi å leie egen bil for å kunne utforske øya litt på egenhånd, Pingouin virker som det rimeligste alternativet. Er det noen som har gjort dette? Vi tenker at vi da kan se te-åkrene og sukker plantasjene og generelt farte rundt i eget tempo. Rhumerie de Charamel er også et selvsagt stoppested, da dette virker som et uvirkelig skue. Jeg har veldig lyst til å besøke denne øyen, og den eneste hindringen er å finne et beleilig tidspunkt. Forhåpentligvis er Mauritius like magisk som bildene og lovordene gir inntrykk av! på det! :)
Dela med andra:    

Kommentarer
Moreary säger:
Heisann Destre! Jeg var på Mauritius i 2010 og det var uforglemmelig. Vi bodde på Oberoi hotell og det anbefaler jeg på det sterkeste hvis du finner en god pris. VI hadde en såkalt pavilliong, var utrolig bra, servicen der glemmer jeg ikke - utrolig søte mennesker. Ellers så er jeg ingen fisker så der kan jeg ikke hjelpe deg men leide køller og slo noen baller der nede faktisk. Det var veldig dyrt, husker ikke hvor mange rupees men husker at det ikke helt var verdt det selvom banen var nydelig. Vi leide heller ikke bil, tok bare taxi. God tur!
Postat 2015-04-14 13:13  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Mauritius
9 år sedan
Bangkok
9 år sedan