Stöd Ukraina

Misslins blogg

Måndag 13 Oktober 2008 - London

London shoppingtips

När jag va i Usa gjorde jag en shoppinglista som vart vädligt uppskattat, därför har jag gjort en London shoppinglista också. Hoppas det ska uppskattars .. Enjoy =)
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Stora klädkedjor: (alla dessa finns på Oxford Street)

Top Shop –
Top Man - - ta hit pokjvännen.pappa !

New Look – Skohimmel,

Dorothy Perkins – Mycket snygga accessoarer och bra priser, även kläder

River Island -
Urban Outfitters –

Miss Selfridges – . (ligger mellan Top Shop och Urban Outfitters)

Evans – Här finns snygga väskor,
Oasis - 12-14 Argyll Street Tube: Oxford Circus

Primark-rena rama ullaredspriser ( tom resväska dit är det som gäller ;) )
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Varuhus:

Harrods –

Selfridges – Här finns alla klädmärken du kan tänka dig,

Harvey Nichols - Lyx och design 109-125 Knightsbridge Tube: Knightsbridge

Primark-Varuhus med Ullared priser, det mest prisvärda på oxford ( stor tom resväska ner gäller ) ;)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Second Hand:

Absolute Vintage – Här finns jättemycket från 1930 till 1980,

Beyond Retro – Har nyligen öppnats på Åsögatan i Stockholm men den kan inte jämföras med den i London som innehåller över 10 000 plagg; allt från snygga coctailklänningar till väskor, skor och 60tals cheerleading jackor. 110-112 Cheshire Street

One Of A Kind Too –

Pop boutique –

Rellik – En av designernas och stylisternas favorit

Steinberg and Tolkien –

Yellow Submarine – Ännu en av många vintagebutiker ( och det finns väldigt många )i London som är värd ett besök. 38 Earlham street Tube: Covent Garden
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Marknader:

Camden Lock Market – Kläder, smycken, retro, inredning etc. Camden High Street Tube: Camden Town

Portobello Road Market – Vid trendiga Notting Hill, här finns antikaffärer, små inredningsaffärer, skor, väskor, kläder, second hand, frukt och grönsaker! Tube: Notting Hill Gate, Westbourne Park.
den bästa enligt mig

Brick Lane Market – Nya, unga designkläder, här finns kläder, väskor, böcker och god mat Brick Lane, Sclater St, Cheshire St Tube: Bethnal Green, Liverpool St, Shoreditch.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Butiker:

Ann Summers – snyggaste, hetaste och sötaste underkläderna Oxford Street

La senza- mycket snygga och smakfulla underkläder som ligger på 2 ställen över oxford st -rekomenderas

Agent provocateur – Här handlar alla kändisar sina underkläder,

Faith shoes - Otroligt snygga skor! De säljs bland annat i Selfridges men har även en butik på Oxford Street
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Shoppinggator:

Förutom Oxford Street finns det flera gator som är värda att besöka för bra shopping.

Några av dem är Bond Street, Carnaby Street, Kings road.

Jag rekommenderar att ta minst en heldag( fast det behövs nästan 2) för hela Oxford Streets shopping Oxford Street ligger på t-banestationerna: Marble Arch, Bond Street och Oxford Circus. Jag rekommenderar att man går av vid Marble Arch, (där gatan börjar) och går uppåt mot Oxford Circus.

Gåvänliga skor är ett MÅSTE

Mvh misslins
Dela med andra:    

Kommentarer
Nisse2ears säger:
Tack misslins för en otroligt gedigen lista! =)
Du har inte Primark på din lista och jag undrar varför? Det är inget ställe för mig, men eftersom det är så poppis kan vara kul att höra en åsikt från dig som är så shoppingglad!

//Iris
Postat 2008-11-13 12:39  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet