Stöd Ukraina

Friidas blogg

Fredag 13 Februari 2009 - La Fortuna
Resealbum: Costa Rica

La fortuna

Vi ar fortfarande kvar i La Fortuna vid sidan om den aktiva vulkanen Arenal. Igar morse klev vi upp tidigt efter att ha vackts en massa ganger av annat folk. Vi bodde i ett dorm och alla de andra var pa fest halva natten.

Vart forsta stopp for dagen var de hangande broarna. Det var runt tio broar som hangde hogt upp vid tradtopparna. Det var en fantastisk upplevelse men tyvarr sa regnade det nastan hela tiden och allt vi stotte pa var en apa men de har vi redan sett for mycket av.

Efter de hangande broarna at vi lunch och vidare pa en tva-timmarsvandring genom molnskogen. Den har gangen stotte vi pa vralapor men de var ganska langt bort. Vi akte vidare till en utsiktsplats for att se lava rinna ur vulkanen men just denna kvall var det sa molnigt sa det var som att stirra in i en vit vagg. Synd!
Pa kvallen at vi buffé och badade i de heta kallorna. Det var som att vara pa ett gigantiskt aventyrsbad med runt 20 heta bassänger av olika temperaturer. Baldis heta källor var en otolig upplevelse. Synd att de inte har nagot liknande hemmma i Uppsala.

Nar vo kom tillbaka gick jag och la mig med Fredrik gick ut med de andra pa en lokal karaokebar för att dricka nagra öl och umgas. Under kvällen blev de erbjudna av parkeringsvakten att se pa krokodiler för endast $5 per person. Efter att ha trampat runt i lera en stund med bara flip-flops (!) fick de tydligen se nagra krockisar..

Idag har Fredrik och jag tagit det väldigt lungt vid poolen pa omradet efter vi fatt byta hotell till det rakt över gatan ovanpa kinarestaurangen. Vi akte även taxi till La Fortunas vattenfall och badade i det svinkalla vattnet under fallet.

Imogon ska vi aka vidare till östkusten igen.
Dela med andra:    

Kommentarer
Abra säger:
Vilka underbara naturupplevelser ni har ! Blir spännande att få se era kort och höra era berättelser när ni kommer hem.
Postat 2009-02-16 13:59  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Konferensen
14 år sedan
Äntligen framme
14 år sedan
Istanbul
14 år sedan
Krokodiler och skoldpaddor
15 år sedan
Sista dagen pa playan
15 år sedan