Stöd Ukraina

Skydiveemmas blogg

Måndag 7 Januari 2008

Kenya utbytt mot Sverige en snabbis

Pga det oroliga tillstånd som föreligger i Kenya är jag nu hemma en sväng. Våra turer de närmaste två veckorna är avbokade och vi avvaktar och ser hur det kommer utveckla sig i Kenya. Antagligen kommer det lugna sig och jag är strax på plats igen för mera safaris! Hittils har det varit otroligt spännande, kommit nära många djur och träffat intressanta människor. De flesta Kenyaner har en väldigt avslappnad attityd "hakuna matata" ( inga bekymmer) samt "pole pole" (sakta sakta), två uttryck som används ideligen. Två uttryck som egentligen inte bara är enkla ord. Med hakuna matata som motto och levnadssätt känns det som att läget i Kenya snart ändrats till det bättre.

Kenya är ett land som lever mycket på turismen och vi får hoppas att det snart går nya turer dit med resenärer som kommer få sitt livs resa i detta spännande land.
Dela med andra:    

Kommentarer
Roy säger:
Hejsan! Håller tummarna för att du snart åter är i Khaki-kläderna!
Postat 2008-01-08 14:34  Anmäl
Stisse säger:
Hej (jag gissar) Emma,

Det ar lugnt i Kenya nu. Jag kom tillbaka i sondags och du kan inte e i nairobi att det har varit brak. forutom att du ser marken efter branda bildack. Men det puttrar lite under ytan. det skulle ha varit en demostration i dag (8/1) men den har avblasts. Maila garna sa kan jag uppdatera dig om du vill.

Stisse
Postat 2008-01-08 09:51  Anmäl
Camilla säger:
Safarilivet låter riktigt kul! Hoppas att det lugnar ner sig där nere så att du kan åka tillbaka!
Kram/Camilla
Postat 2008-01-07 20:39  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Skrynkelfria pingviner
14 år sedan
Superwoman! 5 dagar till avresa mot Kapstaden
14 år sedan
Koll eller inte?
14 år sedan
Sydafrika
14 år sedan
Tillbaka från Sarek.
14 år sedan