Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Torsdag 24 Juli 2014 - Smygehamn

I mål!

Trots att jag tog mig en liten sovmorgon kom jag ändå iväg från min boplats strax efter åtta. Efter en dryg mils framfart på den sydsvenska landsbygden så kom jag till Abbekås där ett vägcafe just höll på att slå upp portarna. Vilket passade bra då jag var kaffesugen. Kaffe och vienerbröd till rena vrakpriset av 25:- smakade mumma.

Upp på hojen och trampade på de sista milen och anlände till Smygehuk vid elvatiden. Jag hade nästan förväntat mig att Stefan redan skulle vara på plats, men se, han hade somnat på badstranden i Beddingestrand och anlände inte förrän ett par timmar senare. Till sedvanlig bubbeldricka blev vi till slut fotograferade nere på den allra sydligaste udden i riket och resan gick därmed i mål! Lite tomt nu och känslan är nästan; var det inte värre än så?.

Nåja, lite värre blev det sedan, då vi fick motvind de tre milen tillbaka mot Ystad och den tältplats jag hittade igår. Väl inlogerade igen så cyklade vi in till hamnen och unnade oss en måltid med ett par färsköl på en av de finare hamnkrogarna. Tidig kväll sedan.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Marita59:
Tack Marita. Skönt att ha det gjort. Mot nya mål!!

MVH/Conny
Postat 2014-07-31 21:52  Anmäl
Marita59 säger:
Vill bara gratulera tycker att det är en bedrift att ta sig igenom landet som ni gjort 👏👏👏👏👍
Postat 2014-07-28 21:59  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Systerb:
Jodå......vi är nog nöjda med att ha genomfört det.

Visste inte att den Gudrun bodde här. Har faktiskt en signerad bok.
Postat 2014-07-25 16:42  Anmäl
Systerb säger:
"inte värre än så" Nänä, men grattis ändå säger jag. Tycker nog att det verkar mer än nog. :) :)
Fantastiskt bra gjort jävlarimej
Systerb
Postat 2014-07-25 16:25  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
1 vecka sedan
Två etapper klara två kvar.
3 veckor sedan
Sista rycket!
3 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
4 veckor sedan
Stillheten.
5 veckor sedan