Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Lördag 19 Juli 2014 - Växjö

Här går det undan.

Hade inte heller igår någon direkt brådska på morgonen då jag ändå räknade med att få vänta in Stefan under dagen. Efter rivning av tält, blött av nattdagg, så unnade jag mig en frukostbuffe på hotellet. Var färdig att dra vidare vid halv tio när Stefan helt plötsligt dök upp. Så jag väntade på honom och tillsammans fattade vi beslutet att skippa leden och istället ta riksväg 23 ned till Växjö. Hör egentligen inte till vår färdväg, men eftersom det var på väg att bli helg så bestämde vi oss för att tillbringa den i residensstaden. Någon fredagspilsner skulle vi kunna få och möjligheten att kunna träffa ett par fagra småländskor att sitta och prata med lockade.

De knappa åtta milen gick ganska fort och vid fyratiden så höll vi på och resa våra tält på Evedals camping i de norra delarna av staden. Ett efterlängtat dopp och att få sträcka ut sig en stund i gräset hanns också med innan vi framåt kvällen äntrade restaurangen för lite kvällsmat och ett par öl. Lånade en bok av Stefan då det var för tidigt att sova sedan.

Sömnen smög sig till slut på och framåt åttatiden var jag så utvilad att jag klev upp. Satte mig utanför receptionen och läste vidare ett tag tills Stefan dök upp och det var dags för frukost. Småmätta letade vi sedan upp närmaste hållplats och tog sjuans buss in till centrum. Strosade sedan runt ett tag för att kolla in staden och småhandla. Då WIFI:en ute vid campingen är under all kritik sitter jag nu på Växjö stadsbibliotek och författar detta blogginlägg. Ska väl tillbaka ut till campingen om någon timme eller två och förena mig med min resekompis nere vid badet. I morgon bär det vidare söderut. Stefan har kollat och vi verkar inte ha mer än 25-30 mil kvar vilket ger fyra snälla dagars cykling.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Svenm:
Hej på dig Sven!

Sverigeleden går ej förbi Åhus, men jag kanske tar en sväng förbi där. Ska komma ihåg tipset då.

/Conny
Postat 2014-07-21 15:11  Anmäl
Svenm säger:
Imponrande . När når ni Skåne . Ta hand om er. Det finns en trevligt rökeri i Åhus hamn, där kan man äta gott. Man tar en liten båt bakom glass båten över ån till andra sidan .
Sven
Postat 2014-07-20 21:45  Anmäl
Vikhockey säger:
Hej kamrater, väldigt vad ni trampar på. Snart vid resans mål. Pratade med Bosse Sievert, hörde att han skulle med Rune till Bornholm. Blir varmt nästa vecka , man pratar om 25 - 30 grader. Ha det bra./Leif
Postat 2014-07-20 08:58  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Marita59:
Nåja, vi är inte i mål ännu........men det är nära nu;-))

MVH/Conny
Postat 2014-07-19 21:27  Anmäl
Marita59 säger:
👍🚴jag är mycket imponerad 😃
Postat 2014-07-19 16:05  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
1 vecka sedan
Två etapper klara två kvar.
3 veckor sedan
Sista rycket!
3 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
3 veckor sedan
Stillheten.
4 veckor sedan