Stöd Ukraina

Fredriiks blogg

Söndag 1 Februari 2009 - San José
Resealbum: Costa Rica

Forsta dagen

Igar vaknade vi klockan fem i New York och gjorde oss i ordning for att flyga till Costa Rica. Allt gick smidigt och sa satt vi pa planet som var trangt och javligt. Vi var valdigt trotta sa vi sov en bra stund innan vi fick mat. Brevid oss satt en Hollandare som bodde i Costa rica. Han gav oss en massa tips och varningar om landet men vi misstanker att han var lite val paranoid sa vi far ta det med en nypa salt.

Efter att vi tagit oss igenom passkontrollen sa tog vi en buss till stan. Framme i San José irrade vi runt i stan innan vi hittade ett hotell. Aven detta hotell sag inte riktigt ut som pa bilderna pa natet men vi var nojda med att fa slappna av.

Efter en uppfrashning sa at vi lunch och promenarade pa stan. Jag kopte ett par sneakers sa jag slipper ga runt i mina varma kangor. Vi planerade att ata middag pa restaurangen bredvid hotellet men efter en cervesa sa dackade vi pa sangen redan klockan sju.

Nu pa morgonen vaknade jag klockan halv sex och trodde klockan var halv sju (New York-tid). Vi blev forvanade nar frukosten inte var framdukad och personalen blev stressad av att vi vantade. Frukosten var god och var av stort utbud med massa frukt och Costa Rica-kaffe. Vi packade och surfade lite pa hotellet innan vi gick till busstationen dar vi nu sitter och vantar pa bussen mot Cahuita pa den karibiska kusten. Om fem timmar ar vi framme och kan antligen ta ett dopp i turkost vatten.
Dela med andra:    

Kommentarer
Annans säger:
Lyckans ost,,, i Cahuita ska du bo hos Andrea och Alfred på Algebra, du kommer att vakna till vrålapor varje morgon, mitt i bushen, sen lånar du cyklar och dra till beachen i byn. Ät på den italienska restaurangen på vägen dit, och titta på sengångaren som hänger ovanför huvudet. Det är skitfint där.
Postat 2009-02-02 07:54  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dar es-Salaam
13 år sedan
Båtsafari
13 år sedan
Game drive dag 2
13 år sedan
Game drive II
13 år sedan
Selous game drive
13 år sedan