Stöd Ukraina

Fruhelles blogg

Torsdag 13 November 2008 - Karon Beach

Första äventyret

Om man nu kan kalla att hitta en ny strand för äventyr. Taxi och tuktuk är bra och för svenskaförhållanden billiga transportmedel. Så det var bara att använda minnet och peka på listan över platser och säga hit vill jag åka. Hotellet som hade taxi service var klart godkänt, fasta priser så där behövdes inget pruta. Efter en härlig resa genom nästintill djungelmiljö och bedårande utsikter kom vi fram till vårt mål. Där hittade vi den strand som jag tror vi fastnade mest för Nai Harn. Här var tempot lugnt bara några få hotell längs de palmklädda bergsidorna och hela havet utan för. Solen skenoch luften var varm, bara att relaxa. Lunchen fick man inta uppe under träden längs stranden sittande och titta ut över havet. När sen klockan var 15 så stod han där, vår taxichaffis och körde oss tillbaka till hotellet, snacka om service. Som jag skrev i förra blogginlägget var det festival i går. Inne i centrum hade man då en marknad som även innefattade mobila restauranger med thaimat. Vi hade bestämt att idag skulle vi frossa i riktig thaimat. Sagt och gjort efter den lilla promenaden på ca 2,5 km in till centrum fick vi stå med gapande munnar. Där det igår hade varit full rulle och ett vimlande folk liv där var idag absolut ingenting. Marknaden hade bara varit för denna speciella dag. Vi fick söka vidare och vi fann några restauranger vars namn jag läst om men alla var fulla. Då mitt bland alla hus hittade vi vår lilla restaurang 5 bord och köket längst ut mot gatan.Där sittande under ett plåttak fick vi en underbar thaimats måltid, serverade av en ständigt leende thailändska. Just då kändes det som vi inte var på detta stora charter resemål utan en något mer undangömd plats i Thailand.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Shopping eller konsten att pruta
15 år sedan
Snorklingstur till Coral Island
15 år sedan
Kamala
15 år sedan
Elefantridning och vattenbufflar
15 år sedan
Kata
15 år sedan