Stöd Ukraina

Gunilla123s blogg

Måndag 23 Mars 2015 - Bangkok

Det finns ärliga människor

Var riktigt vemodigt att ta farväl av Ray och Jen. Kommer att sakna stället.
De hade ordnat med bussbiljett till Bangkok och körde mig till bussen för att ta farväl. Fantastisk service från dessa underbara människor.
Så nu mot Bangkok.
Södra Bussterminalen ligger en bit utanför city, blev taxi till mitt hotell. Pratade mycket med chauffören, "Mr Big"
Då jag berättade vart jag skulle, pratade vi mycket buddism. Intressant samtal. Men han var väldigt negativ till just Dhammakaya Temple dit jag skulle. Jag skulle ju inte vara direkt i templet utan på POP house, som drivs av The Middle Way Organisation. Men naturligtvis hänger de samman. Tog till mig det ha sa och tänkte att det här får jag kolla upp senare.
Nåväl, framme i Rangsit, där hotellet låg. Checkade in och började leta efter mobilen. Fanns inte, attans attans. Hur ska jag komma i kontakt med taxin? Förstod att jag hade glömt den där. Men kom på att jag fått visitkort av honom "Mr Big", så med hjälp av en snäll kille kunde jag ringa upp och mycket riktigt hade jag glömt den. Låg på golvet i bilen. Han sa att han skulle vända om. Men jag var lite skeptisk om han skulle göra det, tiden gick och jag började inse att jag nog hade sett mobilen för sista gången. Försöka tänka ut lösningar, men tänkte oxå att han verkade vara en riktigt sann buddist och då kommer han tillbaka. Mycket riktigt, han ringde till och med och sa att det skulle dröja lite till på grund av trafiken. Så glad jag blev att få se honom. Det finns ärliga människor.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet