Stöd Ukraina

Amandahs blogg

Måndag 18 Juni 2012 - Baska

Dag 9 - Baska

Idag är sista hela dagen här i Baska, i morgon åker vi tillbaka till fastlandet och tar ett tåg från Rijeka till Ljubljana. Där ska vi sova i en natt och sen bär det vidare till Wien!:)

Igår låg vi på stranden hela dagen. Till lunch åt vi en pommestallrik vilket visade sig vara en riktigt dålig idé, för några timmar senare så blev Amanda rejält magsjuk. Inte så kul, hon var bra ynklig och det var väldigt synd om henne, enligt henne själv.;) Idag mår hon lite bättre men är inte helt hundra så idag har vi bara tagit det lugnt i skuggan...

Nu i eftermiddags blev vi inbjudna på fika hos ägaren till lägenheten och hans fru, där vi bjöds på kaffe och äppelkaka. Han berättade om att han var en gammal musiker som hade rest runt i Skandinavien och spelat när han var yngre. Frun i huset kunde inte engelska men vad vi förstod så var hon en gammal mattelärare. De pratade om att de längtade tillbaka till när Kroatien fortfarande var Jugoslavien. Jätteroligt att lyssna på deras berättelser:)

Efteråt gick vi till turistbyrån för att betala för boendet, 4 nätter gick på 820 kuna (960 kr), det kan man ju leva med! Ikväll ska vi gå ut och äta middag på en restaurang, måste ju prova det kroatiska köket innan vi åker härifrån. Innan har vi bara lagat mat själva, så det ska bli gott med något lite mer ordentligt. Om Amandas mage pallar vill säga...

Vi hörs i Slovenien!
//Patrik och Amanda
Dela med andra:    

Kommentarer
Amandah säger:
Magsjukan har inte vart kul, men nu är jag fit for fight igen! Härligt med nätdörr! Skönt att kunna ha öppet utan att kissen sticker:) Kan tänka mig att det blir galet i den lilla katthjärnan av en sån förändring... Vi ska faktiskt bo nära Pratern, så dit ska vi gå någon dag!:) Nu ligger det bilder uppe! Puss och kram
Postat 2012-06-19 20:55  Anmäl
Harrybrodd säger:
Ser fram emot era beskrivningar om nya vyer! Hoppas magsjukan inte tärt för mycket på krafterna! Förbryllad Saga kikar nu ut genom en nätdörr istället för altandörr -härligt!! Inväntar ett nätfönster till sovrummet också så är jag redo för sommarens varma nätter! Det finns ett tivoli/nöjespark i Wien som heter Praten (tror jag det var) som vi kan rekomendera (kul för 25 år sen iallafall...)! Vill gärna se lite mer bilder! Puss o kram från mor o far!
Postat 2012-06-19 20:02  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 17 - Berlin
11 år sedan
Dag 16 - Prag
11 år sedan
Dag 15 - Prag
11 år sedan
Dag 14 - Prag
11 år sedan
Dag 13 - Sista dagen i Wien
11 år sedan