Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Onsdag 1 Maj 2013 - San Francisco

Dag 3

Idag var det dax att damma av Mustangen lite och köra ut från staden.
Stannade först till vid Twin Peaks.
Utsikt över en del av San Francisco.
Fick se lite av den berömda dimman vid Golden Gatebron.
Klassiska turistfotot. Bra med självutlösning ;)
Självklart blev det ett livet-är-underbart-foto :)
Denna härliga flora och berg.
Vidare över bron till Mill Valley för att titta på träd i Muir Woods.
Var rena drömmen att manövrera alla hästkrafter i de slingriga vägarna över bergen. På med skön musik!


$7 senare så var man inne.
Där sa du nåt Mr Muir!
Så majestätiska
Fick ta hjälp denna gången så man kunde jämföra hur stora träden är.
Låter bilderna tala för sig själv...
Ja vad säger man, kroppen läker i denna fantastiska värld. Känner mig lyckligt lottad som går i denna urgamla skog som Moder Natur bjuder på.
Allt ska vara större i USA och klövern är inget undantag!
En historisk svensk är med på ett hörn:
Väl tillbaka till civilsation blev det en sallad och fick sällskap av denna sötnosen.
Efter att ha blivit tagen av naturen var det dags att bege sig tillbaka i dom slingrande backarna.
Körde mot utsiktsplatsen för att titta på bron och Stilla havet.
Kände mig iakttagen trots jag gick där ensam. Fick se den här krabaten titta på mig. Han satt väl och hoppades på att jag skulle ramla ned för branten så han kunde kraxa skrattande. Betyder inte korp otur förresten? :)
Blev många bilder på den fina och berömda bron. Tänk att jag är här!
Ödlor fick jag med se :)
TIllbaka över bron för att hitta motellet. Gpsens batteri var dött...
Och så var det givetvis alla andra som slutade jobbet...
Följde kartan i mobilen. När jag trodde jag kunde svänga av vägen enligt kartan fick man inte köra in där. Så det var bara till att fortsätta. Den 3-filiga vägen blev ännu större när en väg till höger gick samman till motorväg allá 5-filigt. Daa!
Avfarterna är som alla vet till höger så det var bara till att byta fil, byta fil, byta fil, oj en avfart byta...nähe flytt på dig jädra cheva...köra vidare, byta fil och sen av till en mindre väg. Puh!

Kom till sist "hem".

Dela med andra:    

Kommentarer
Emelierssel säger till Ajneth:
Kul att du följer mig :) Ja jag fattar inte riktigt själv att jag är här och att det är JAG som upplever det här!! :D
Postat 2013-05-02 19:33  Anmäl
Ajneth säger:
Ajneth = Anette Hallström (trodde att mitt namn skulle visas o inte användarnamn)
Postat 2013-05-02 07:21  Anmäl
Ajneth säger:
Åh, vilka härliga bilder o upplevelser du får :-) Jag sitter varje morgon o kollar in vad du har besökt för nga ställen o bara tänker "jag vill också" ;-). Vilken resa du gör!!! B-)
Postat 2013-05-02 07:18  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan