Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Lördag 25 Maj 2013 - Virginia City

Dag 27

Fick ingen påhälsning av spöken på natten utan kunde lugnt checka ut. Bara till att bära väskorna ned för trappan...
Internet fungerade inte i mobilen och hade varit länge utan täckning så på min födelsedag beslutade jag mig för att köra till Reno för att få täckning. Fungerade inte där heller, körde tillbaka till Carson City.
Parkerade vid motel 6 som jag sov på i förgår och kopplade upp mig på deras wifi.
Där hemma i Sverige började de bli oroliga för mig när jag inte var kontaktbar.
Fixade en månad till på mobilen och det skulle uppdateras inom 24 h.
Ringde hem och ordnade lite på internet. Körde tillbaka till Virginia nu något försenat för att se på Memorial Dayparaden. Missade den givetvis :(

Gick runt och tittade ibland alla nordstatare och westernklädda. Synd det var för tungt att ta med mina kläder så jag kunde smälta in.
Fanns flera antikaffärer här också.
Och GODIS!
Ett polismuseum.
Tog en glass och firade min födelsedag :)
Här finns The suicide table där flera hade tagit livet av sig efter att ha förlorat sina pengar på kortspel.
Visste inte vart jag skulle sova då Virginia var fullbokat och ett hotell var ledigt i Reno för 1000 kr för en natt!
Körde åter igen tillbaka till Carson City då jag inte var så sugen att sova i bilen när det var 7 grader på natten.
Kopplade åter igen upp mig vid motel 6 för att boka rum. Var 6 dollar billigare att boka via internet än vad det stod på skylten. Gick in för att checka in mig o då drog hon kortet för att ta betalt på de sista 6 dollarna! Suck!
Var dock sista rummet så lite tur hade jag.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan