Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Onsdag 10 Mars 2004 - Fiji

Bula fran Fiji!

Tillbaka i Nadi, akte harifran forra lordagen till Coral Coast och Pacific Harbour tillsammans med var nyfunna van Gabi fran Slovakia (men hon bor i London). Hittade ett fyrbadds dorm med kok och tv for 20$, inte helt fel! Pa sondagen var det car race i den lilla stan, massor av stora och hogljuda bilar - holl pa att tappa horseln nar dom akte forbi en! Massor av folk dar, pa kvallen sag vi det pa tvn till och med, haha!
Annars slappade vi lite pa stranden, festade lite och spelade kort! Pa mandagen tog vi en taxi in till Suva, huvudstaden dar vi shoppade lite och at pa McDonalds (usch!) :) I Pacific Harbour traffade vi pa Jason o Twoe och var hemma hos den sistnamnda en av kvallarna. Han bor i ett asfrascht hus precis vid en av floderna dar och forra aret spelade dom in Anaconda 2 precis dar sa hela casten at middag hos dom varje kvall - lite roligt. Inte for att jag tror att det ar annat an b-skadisar med i den filmen (kanske nagot for Petra?! haha)!
Agaren till Pacific Safari dar vi bodde, Tony, var helskum... han verkade gilla Klas lite for mycket - bjod pa tvatten pga av Klas fina ogon, sen en morgon sa vi att han sov och da gick han in i vart rum for att titta pa honom! Scary!!
Pa onsdagen gick vi upp vid halv fem for att ta taxi upp till hamnen vid Nadi. Fick vanta dar ett par timmar, sen bokade vi bat ut till Tavewa Island. Visste inte alls vart vi skulle komma men akte fyra timmar med en tuff katamaran och blev dar hamtade av en resort, Coral View. Bestamde oss for att boka fem natter dar for att fa det billigare, 40$ (ungefar 160kr) inklusive all mat per natt. Helt underbart, nar vi kom till stranden med lilla baten stod dom och bjod pa iskall juice. Sen fick vi lunch och sen pa kvallen vid middagen blev vi valkomnade in i 'familjen' med Bula-laten, asbra! :) Visste inte om vi ville stanna just dar fran borjan men det angrar jag inte att vi gjorde nu, hade fem helt underbara dagar pa Coral View!! Alla som bodde dar och dom som jobbade dar var verkligen som en stor familj! En av kvallarna hade vi BBQ for en kille som vart dar over en manad, underbart god mat varje dag men det slog allt! Sen var det fest resten av natten, dansade pa stranden i manljuset! Annars lag vi pa stranden, spelade volleyvoll och utnyttjade verkligen uttrycket 'Fiji-time'... no worries at all :) Dan efter att vi kom akte vi pa utflykt till nagra grottor, akte bat i nastan en timme sen badade vi inne i grottorna. Man kunde simma langre in men man skulle simma under en grottvagg och nar man kom upp dar var det ett jattelitet utrymme sa jag fick lite panik, var tvungen att simma ut igen. Men det var tufft vilket fall som! Akte tillbaka och sen pa em akte vi till Blue Lagoon beach, dar dom spelade in den gamla filmen - ganska fint, hihi! Pa kvallen var det crazy-hat competition, gjorde hattar av palmblad och annat!
I sondags akte vi over till en annan o tillsammans med Joe (en pa Coral) och gick i kyrkan. Gick upp en bit i jungeln och kom in mitt i gudstjansten, kyrkan bestod av sex palar med ett tak. Efter ett tag satte vi som var med oss utanfor, jag och Klas lekte lite med barnen som var dar. Akte tillbaka till Coral View och agnade em till att gora ingenting, ungefar som alla andra dagar! Underbart! Pa kvallen var det bonfire, satt och kollade pa stjarnorna och bara njot...
I mandags bestamde vi oss for att aka over till en annan o tillsammans med Gabi och tva engelska killar vi traffat, Simon o Dan. Vi var ett ganska stort gang som lamnade Coral View och dan innan skrev vi ihop en liten lat till dom som jobbade dar, dom sjunger alltid en avskedslat sa nar dom gjort det sjong vi var! Kandes ledsamt att lamna alla, Freddie, Niko, Joe, Lou och hennes lilla 1,5 ariga dotter Lola (varldens sotaste unge)!!
Bodde en natt pa Safe Landing resort, sen igar akte vi tillbaka till Nadi. Var tvugna att saga hejda till Gabi som vi rest med snart tva veckor samt killarna som vi traffat i en vecka eller nat - hatar avsked! Slappte av Klas pa on Beachcomber, det var lite for dyrt for min budget tyvarr. Nu bor jag och Petra for 10$ natten, inte helt fel!
Idag kommer Micke och Louise hit, far hoppas att vi hinner traffa dom innan vi aker harifran pa fredag! :)
Strommen forsvann har innan sa vi gick och tog en halvtimmes massage - AJ! Hardhant liten kvinna som masserade, fast nu efter kanns det lite skont bara att man ara drankt i kokosolja, nice.
Jag gar och haltar ocksa, har tva bett (troligen av myggor) som har blivit lite infekterade sa foten ar svullen. Kanns lite battre idag sa jag tror inte det ar nagon fara, men vem vet jag kanske kommer hem med ett amputerat ben?! (haha, skojjar bara mamma)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping
16 år sedan
Los Angeles
16 år sedan