Stöd Ukraina

Stefangus blogg

Tisdag 5 Januari 2010 - Sverige

Argentina nästa...

I morgon åker vi äntligen till Buenos`aires i Argentina, skall bli spännande att åter besöka den Sydamerikanska kontinenten.Väl på plats kommer vi att göra ett försök att ta oss upp på Sydamerikas högsta berg Aconcagua 6962m. Berget är beläget nära Mendoza i västra Argentina i "hög Anderna" nära den Chilenska gränsen och är det högsta berget i utanför Asien. Inför detta äventyr har det varit en hel del tuff träning under hösten och en hel del planering och stök för att få ihop det, känns skönt att avgången nu äntligen närmar sig..
Reser med Niklas och Jakob som jag känner en del sen tidigare, men jag tror att vi kommer att lära känna varandra ganska väl under de närmaste 5 veckorna, speciellt på berget där det nog blir tufft...

Resrutten är som följer: Argentina/Buenos`aires-Pampas-Mendoza-Aconcagua-Mendoza-Chile/Santiago-
Punta arenas-Puerto natales/Patagonien-Torres del Paine national park-Santiago de Chile-E´stocolmo.

Kommer att lägga ut lite info här på bloggen hur det går för oss...Så "Stay tuned"......

//Stefan
Dela med andra:    

Kommentarer
Pinglan70 säger:
Lycka till på eran underbara resa!!
Postat 2010-01-08 21:46  Anmäl
Crista säger:
Hoppas resan över gått bra och allt funkat.
Lycka nu till med bergsturen och att du orkar komma ända upp :-)
Men du har ju förberett dig bra så det går nog galant.
Ha de så gott...vi höres.
Ellinor
Postat 2010-01-08 09:13  Anmäl
Norrfjaril säger:
Hoppas ni får en intressant och även en rolig resa. Följer med på bloggen. Sköt om er och var försiktiga. Kram E
Postat 2010-01-06 12:24  Anmäl
Johan_84_ säger:
Det är vad jag kallar en äventyrsresa! Lycka till med bergsstigningen! Hur länge är ni borta föresten?
Postat 2010-01-06 09:16  Anmäl
Staffani säger:
Lycka till. Jag ska följa er resa på avstånd.
Postat 2010-01-06 08:42  Anmäl
Jofa22 säger:
Ha en underbar resa och lycka till.
Postat 2010-01-06 07:28  Anmäl
Sierra säger:
God tur Stefan!
Postat 2010-01-05 22:03  Anmäl
Mjorumm säger:
Vilken resa och vilket äventyr,kommer att följa detta med spänning
Önskar all lycka inför resan

Christina
Postat 2010-01-05 20:10  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Uhuru Peak
12 år sedan
Wild dogs och tusenåriga ägg
13 år sedan
Monsun från sidan....
13 år sedan
Tillbaka till verkligheten...
14 år sedan
Mot Santiago..
14 år sedan