Stöd Ukraina

Sarakarolinas blogg

Måndag 18 Januari 2010 - Auckland

Annu en dag i staden

Halloj!

Mina dagar har i Auckland ser ungefar likadana ut varje dag, det vill saga att jag inte har sa mycket att gora! Jobbsokandet gar inget vidare (som jag sakert har namnt innan), jag har delat ut ungefar 25 st CV till olika restauranger och cafeer, t.o.m varit pa en intervju, men han kunde inte anstalla mig for bara tre manader. Har borjat fundera pa fruktplock. Tva kompisar fran hostelet ska antagligen aka en bit ifran och plocka vindruvor under nagra veckor, sa funderar pa att folja med dom! Inte for att det ar nagot som lockar, men just nu gor jag vad som helst for att ha nagot att gora! Dessutom lar jag val tjana lite pengar med.

En god nyhet ar att jag antagligen ska segla i veckan! En gammal tranare till mig har en pojkvan har i Auckland, vars pappa har en bat som jag kan fa segla med. Pa onsdag ar det "rumrace", sa da hoppas jag att jag far komma ut pa vattnet. Ar valdigt sugen!!

Har haft hemlangtan idag... Vaknade upp och kande bara att det inte var en bra dag, vet inte varfor. Dessutom har jag en KRAFTIG forkylning som gor att jag har lite svart att sova pa natterna, och det gor ju inte saken battre. Jag hoppas att det blir en battre dag imorgon! Pa torsdag ska jag pa "roadtrip", vet inte vart men kanner att jag behover komma utanfor stan ett tag! En kompis har en bil och han ar i Queenstown just nu sa jag har fatt ta hand om bilnycklarna! (Var inte oroliga, det ar inte jag som ska kora)

Vadret har ar helt underbart! Som en fin svensk sommar varje dag! Ar inte sa uppdaterad over vad som hander hemma i Sverige, men en norsk berattade for mig att det har varit en galet kall vinter for er! Blev ju chockad nar ni hade sno pa julafton, men det verkar som att det ar lika kallt i hela Europa? Nagon kallfront fran nordpolen?

Ska snart promenera tillbaka till hostelet, ata middag tror jag. Tanker pa er! Jag vill inte hem till Sverige, men jag onskar att ni alla vore har hos mig :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Mycket sen sist
14 år sedan
Glada miner
14 år sedan
Lyckad helg
14 år sedan
Lon!
14 år sedan
Kottbullar!
14 år sedan