Stöd Ukraina

Jimhans blogg

Söndag 27 Juli 2008 - Brumunddal

30 grader och sol - i Norge!

Helgen här utanför Brumunddal i sydöstra Norge har varit fantastisk, strålande solsken och varmt långt in på kvällen, det är ju så man vill att sommaren ska vara. Sen gör det ju inte saken sämre med underbar utsikt över böljande fält och den spegelblanka sjön Mjösa.

I fredags var det "sosial sammenkomst" för alla sommarvikarier där jag sommarjobbar. Detta innebär i klartext obegränsat med pizza och öl på en trevlig uteservering på företagets bekostnad, vilket uppskattades av alla. Att äta ute i Norge är man ju inte direkt bortskämd med ;)

Nu återstår det bara 3 veckor innan jag jobbat färdigt för den här sommaren och kan återvända till Sverige igen med fickorna fulla av pengar (fullare än innan i alla fall). Den 29 augusti är det dock Norge som gäller igen, då jag och tre kompisar drar upp till Norges vackra fjordar, där bl a Geiranger och Vøringsfossen står på programmet. Dessutom världens längsta respektive brantaste vägtunnel, där den senare blev så brant pga av att man mätte fel när man började bygga...
Dela med andra:    

Kommentarer
Ella08 säger:
Vad har du jobbat med i Norge?
Postat 2008-08-03 14:40  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet